مادران باید سه وعده غذا به اضافهٔ چاشت بخورند


مادران باید سه وعده غذا به اضافهٔ چاشت بخورند

مادران باید سه وعده غذا به اضافهٔ چاشت بخورند

 خوردن غذا در فواصل کم مانع گرسنگی زیاد و در نتیجه جلوگیری از پرخوری می شود. چاشت هایی که حاوی: پروتئین، کربوهیدرات کمپلکس و بعضی از چربی ها هستند، میزان قند خون شما را ثابت نگه می دارند. اگر شما یک وعده غذا یا چاشت را حذف کنید، ممکن است احساس ضعف و گرسنگی بنماید. اگر به اندازهٔ کافی غذا نخورید، قند خون شما پایین میآید و به مکانیسم گرسنگی فرمان می دهد تا شما را وادار به خوردن غذا کند. گاهی اوقات گرسنگی زیاد باعث پرخوری شما می شود. چاشتهایی که سرشار از قندهای ساده هستند مانند: شیرینیجات، آب میوه های شیرین شده یا سودا، به سرعت هضم می شوند. این نوع خوراکیها قند خون شما را بالا میبرند. اغلب اوقات بدن با ترشح بیش از حذ انسولین عکس العمل نشان میدهد. انسولین هورمونی است که در بدن وظیفهٔ ثابت نگه داشتن میزان قند خون را به عهده دارد. هنگامی که انسولین زیاد ترشح شود، قند خون شما آن قدر پایین می آید تا شما دوباره احساس گرسنگی نماید. برای جلوگیری از چنین وضعیتی، کافی است در فواصل منظم و کوتاه غذا بخورید و از غذاهایی مانند: حبوبات، میوه جات، سبزیجات، گوشت لخم و پنیرهای کم چربی برای چاشت استفاده یلف تذکر (اخطار) دربارهٔ صرف چاشت: اگر به علت گرسنگی زیاد، احساس می کنید که باید در ساعت دو بامداد چیزی بخورید، از خوردن اجتناب نکنید.اما به خاطر داشته باشید که خوردن چاشت به هنگام شب می تواند به صورت عادتی در بیاید که ترل کردن آن حتی در زمانی که شما دیگر کودکتان را شیر نمی دهید و به غذای اضافی احتیاج ندارید، مشکل خواهد ہود

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد