مجموعه دستورات لازم برای سلامتی


مجموعه دستورات لازم برای سلامتی

مجموعه دستورات لازم برای سلامتی

 سلامتی یک انتخاب است و کاملاً در کنترل ماست، اگر توانستیم سلامتی را در حد تعادل حفظ کنیم نیازی به دارو نیز نخواهیم داشت. با کوچکترین احساس سرماخوردگی باید از مواد غذایی حاوی مقدار زیاد ویتامین C استفاده کنیم، مقاومت بدن را افزایش دهیم تا خود با عامل بیماری به مقابله برخیزد. در صورت وجود بیماری بیشتر سعی در مصرف داروهای گیاهی سنتی که با خواص آن آشنا هستیم، داشته باشیم. از غذاهای طبیعی (ارگانیک که در طی پرورش آنها از آفت کش ها و کودهای شیمیایی و غیره استفاده نشده باشد) مثل سیب، آجیل خام، انواع سبزیها، سالاد، غلات و غیره مصرف کنیم. برای تأمین پروتئین حیوانی از گوشت ماهی اقیانوسی (نه پرورشی)، گوشت مرغ و بوقلمون طبیعی (بدون استفاده از هورمون و آنتیبیوتیک در خلال رشد آنها) و تخم مرغ ارگانیک هفته ای ۲- ۴ عدد استفاده نمائیم. مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانیم. از مصرف روغن های هیدروژنه پرهیز کنیم. خوردن چهار ماده نمک، شیرپاستوریزه، آرد سفید و شکر و ترکیبات و فرآورده های ساخته شده از آنها را به حداقل ممکنه کاهش دهیم. غذاهای سرخ شده را کلا از برنامه غذائی خود حذف نمائیم که بسیار سمی و مضر می باشند، از مصرف نوشابه ها، سیریال ها، بستنی ها، چیپس ها، پفک ها و غیره خودداری کنیم. سلامتی بدست نمی آید، اگر تغذیه ای که سلول های ما را مسموم ساخته، همچنان ادامه دهیم و از نوعی تغذیه سالم پیروری  نکنیم. ۸- ۱۲ لیوان آب سالم بنوشیم از مکمل های با کیفیت برتر مشتمل بر اسیدهای آمینه (قبل از غذا)، مولتی ویتامین کلسیم ( حاوی ویتامین D و منیزیم)، ویتامین E و کوآنزیم کیوتن  نیز روزانه استفاده کنیم. ورزش را به هر شکلی (پیاده روی، بدن سازی، دوچرخه، تردمیل شنا و غیره) در برنامه هفتگی خود قرار دهیم و ترجیحاً حداقل هفته ای ۱ - ۲ بار در کلاس های بدنسازی یا یوگا .(خصوصاً برای افراد مسن تر) شرکت نمائیم و بعد از انجام حرکات از سونا به منظور سم زدائی بیشتر بهره مند شویم. در زمان حال زندگی کنیم، افسوس گذشته و غم آینده را نخوریم، اگر تا به حال از رژیم های غذائی محتوی سموم استفاده کرده ایم، از این پس عادت های غذائی خود را تغییر دهیم. ممکنست در شروع بسیار سخت و ناگوار آید، لیکن بزودی به طعم و بوی رژیم جدید عادت می کنیم و برایمان بسیار دلچسب خواهد شد. مثلاً اگر قبلاً عادت به خوردن غذاهای سرخ کرده، شیرینی جات و امثال آنها را داشتیم با تغییر رژیم و عادت به غذاهای طبیعی و سالم فعلی، هرگز رژیم قبلی آن طعم و مزه دلچسب قدیم را ندارد و تدریجاً از لیست خوراک ما خود به خود حذف خواهد گردید. فراوانند بیماران مبتلا به فشار خون، چاقی، بیماری دیابت، پوکی استخوان، کولیت یا ورم روده ها و غیره که با تغییر رژیم خود (به انواع طبیعی و سالم) بدون مصرف هیچ داروئی، بهبودی چشمگیر نشان داده اند. این مسئله خود گویای آنست که امراض مختلف، بیماری ها و رنج های کنونی بشر امروز ناشی از مصرف غذاهای نابجا، پرخوری، بد خوری و استفاده از مواد غذائی سمی میباشد

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد