مدت لازم جهت تمرین های امادگی جسمانی


مدت لازم جهت تمرین های امادگی جسمانی

مدت لازم جهت تمرین های امادگی جسمانی

  اغلب مردم می پرسند:  چه مدت باید تمرین کنم ؟ یا: در هفته، چقدر باید تمرین کنم؟ شواهد علمی نشان داده است که اگر حداقل هفته ای سه روز تمرین کنید، میتوانید نتیجه مؤثری بگیرید. پس، اگر در هفته شش، پنج یا سه روز تمرین کنید، به نظر نمی آید که مشکلی به وجود آید.  اگر برای شما هفته ای سه روز تمرین امکانپذیر است، سعی نکنید که تمام سه جلسه را به روزهای آخر بیندازید؛ بلکه یک روز در میان بهتر است. وقتی فعالیت می کنید، سعی کنید با ۷۰ درصد ضربان قلب، حداقل ۳۰ دقیقه تمرین کنید و به تدریج از یک تمرین به تمرین بعدی بروید. و توجه داشته باشید که هنگام تمرین، ضربان قلب را باید به طور مرتب اندازه بگیرید و مطمئن باشید که آیا متناسب با آستانه تاثیر پذیری است یا خیر؟  در بعضی از ورزش ها مثل دویدن، بهتر است ضربان قلب در ۷۰ درصد حداکثر نگه داشته شود. اگر به ورزش هایی همچون تنیس که بسیار پر تحرک است، می پردازید، باید بیش از ۳۰ دقیقه هم فعالیت کنند تا همان نتیجه را به دست آورید. یکی از دلایلی که اغلب مردم به دویدن رومی آورند آن است که می توانند ضربان را به ۷۰ درصد حداکثر برسانند و ۳۰ دقیقه هم فعالیت کنند. به این ترتیب، ورزش آنها در همان روز به پایان می رسد.  به علاوه، به وسیله مخصوصی هم نیاز ندارد و جای خاصی هم نمی خواهد. به یاد داشته باشید که هر قدر فشار تمرین روی قلب و عضلات کمتر باشد، زمان فعالیت را باید بیشتر کنید تا اثر مطلوب تمرین روی قلب و عضله به دست آید و آمادگی جسمانی مطلوب حاصل شود

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد