قالب وردپرس درنا توس
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / مراحل اقدام برای مقابله با افسردگی
مقابله با افسردگی
مقابله با افسردگی

مراحل اقدام برای مقابله با افسردگی

مراحل اقدام برای مقابله با افسردگی

– حفظ خونسردی، پرهیز از اضطراب، مثبت نگری در زندگی۔

– بررسی فهرست علایم در وجود خود با کمک دوست و یا همسرتان، یعنی خودشناسی درست.

– مراجعه به پزشک متخصص و روانشناس ماهر و در میان گذاشتن احساسات خودتان با او

– استفاده از کمک دیگران، به خصوصی اعضای خانواده خود.

– مهربانی با خود(کاهش میزان استرس زندگی، نظم در امور شخصی و زندگی، خودداری از مصرف مواد مخدر و یا الکل و استراحت).

– برقراری ارتباط با دیگران و به طور کلی پرهیز از تنھایی۔

– اطمینان دادن به خود که بهبودی در راه است.

– ورزش، تفریح و گردش، مسافرت و تغییر محیط زندگی.

– تشویق موفقیت های فرد افسرده، مسئولیت سپاری به او و گفتگو با فرد افسرده.

– پرهیز از شرکت در مجالس عزا و حضور در قبرستان و بیمارستان ها

– مصرف کردن جو در غذاهای روزانه یا نوشیدن آب جو(ماء الشعیر)، زعفران، مخلوط افتیمون شامی با عسل، دم کرده گل گاو زبان و سنبل الطیب، یک فنجان نوشابه کومبوچا بعد از هر غذای روزانه در صورتی که ترش نباشد.

1. ورزش کنید.

هر روز 15 تا 30 دقیقه پیاده روی کنید یا برقصید، بدوید یا دوچرخه سواری کنید. افرادی که افسردگی دارند زیاد دوست ندارند فعالیت کنند. ولی باید خودتان را مجبور به این کارها نمایید. اگر به انگیزه نیاز دارید از دوستتان بخواهید شما را همراهی کند. وقتی عادت ورزش برای شما همیشگی شد، مدت زیادی طول نمی کشد که تغییری در روحیه خود حس می کنید. علاوه بر ورزش ایروبیک، حرکات یوگا نیز به تسکین حس افسردگی کمک می کنند. در وبسایت های مخصوص یوگا حرکاتی را می یابید که می توانید آنها را در منزل تمرین کنید. دو جنبه دیگر از یوگا – تمرینات تنفسی و مدیتیشن – هم به دادن حس بهتر به افراد افسرده کمک می کنند.

2. با تغذیه خوب به خودتان برسید.

افسردگی بر اشتها هم اثر می گذارد. البته در افراد مختلف این موضوع متفاوت است، بعضی ها اصلاً دوست ندارند چیزی بخورند و بعضی ها زیادی غذا می خورند. اگر افسردگی بر اشتهای شما اثر گذاشته است، باید به تغذیه خود دقت کنید. تغذیه درست بر روحیه و خلق و خو و انرژی شما تأثیر دارد. میوه، سبزیجات و وعده های غذایی منظمی داشته باشید، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید، سعی کنید چیزی بخورید، مثلاً میوه بخورید.

3. مشکلات را شناسایی کنید و زیاد به آنها فکر نکنید.

سعی کنید موقعیت های مشکل زا که افسردگی شما را بیشتر می کنند بشناسید. اگر می دانید چه چیزی شما را ناراحت می کند در مورد آن با دوستتان حرف بزنید. حرف زدن روش خوبی برای آزاد کردن احساسات و دریافت کردن توجه از سوی دیگران است. اگر کسی را ندارید که این چیزها را به او بگویید، باز کردن سفره دلتان برای دفتر خاطرات هم گزینه خوبی است.

وقتی درد دل می کنید و افکار و احساسات خود را بیرون می ریزید، به چیزهای مثبت رو می کنید. برای حل مشکلات اقدامی بکنید. اگر به کمکی نیاز داشتید کمک بخواهید. حس ارتباط با دوستان و خانواده می تواند افسردگی را تسکین دهد.

4. نیمه پر لیوان را ببینید.

افسردگی بر افکار فرد اثر می گذارد و باعث می شود که همه چیز منفی، ناامیدکننده و تیره و تار به نظر برسد. اگر افسردگی باعث شده که فقط چیزهای منفی را ببینید، تلاش کنید تا چیزهای خوب و مثبت زندگی را هم ببینید. سعی کنید اول به یک چیز و بعد به چیزهای دیگر فکر کنید. نقاط قوت خود، استعدادها و نعمت هایی که دارید برای خود برشمارید. مهمتر از همه فراموش نکنید که نسبت به خودتان صبر داشته باشید تا افسردگی تان به تدریج درمان شود و از بین برود. درمان افسردگی پروسه ای زمان بر است./

مطلب پیشنهادی

انواع بی حسی در سزارین 

آگاهی نسبت به انواع بی حسی در سزارین 

آگاهی نسبت به انواع بی حسی در سزارین    شایع ترین شکل بی حسی که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *