previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
ArrowArrow
Shadow
Slider

مصرف ماهی در دوران بارداری


مصرف ماهی در دوران بارداری

مصرف ماهی در دوران بارداری

 

انواع پنیر: اکثر مردم معتقدند پنیرهای فراوری شده و پاستوریزه نه تنها بی خطر است، بلکه منبع سرشاری از پروتئین و کلسیم است. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد پنیرهای غیر پاستوریزه، به بخش « تشخیص غذاهای مضر احتمالی» رجوع کنید

ماهی: مصرف اکثر ماهی ها در دوران بارداری بی خطر است. ماهی منبعی سرشار از پروتئین و ویتامین ها، و همچنین کم چربی است. در حقیقت، میزان بالای پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین د، و سایر مواد غذایی، ماهی را به غذایی عالی برای مادران باردار و جنین در حال رشد آنها تبدیل کرده است.

به هرحال، ماهی های خاصی – کوسه، ماکرو، شمشیر ماهی، و ماهی خال خال زرد – میزان زیادی جیوه در خود دارند. هنوز قضاوت در مورد اینکه آیا جیوه موجب بروز تأخیر رشد و تکاملی در زمان خردسالی یا مشکلاتی در زمینه ی مهارت های حرکتی (احتمالا نه) می شود یا نه، قطعی نیست، بنابراین FDA اخیرا توصیه می کند در دوران بارداری، از خوردن ماهی هایی که به میزان زیاد جیوه دارند، بپرهیزید. با وجود این، می توانید از خوردن ماهی آزاد، ماهی روغن خالدار، تیلاپیا، ماهی روغن، کفشک ماهی، و اکثر صدف داران، بدون نگرانی لذت ببرید.

سوشی: چه باردار باشید چه نباشید، ماهی خام کمی خطر عفونت انگلی دارد که می تواند شما را بیمار کند). بارداری موجب افزایش خطر نمی شود، و احتمال هیچ گونه آسیبی از این عفونت برای جنین وجود ندارد. مطمئن شوید ماهی از منبع قابل اطمینانی باشد.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد