معرفی غذاها با ارزش غذایی بالا…


معرفی غذاها با ارزش غذایی بالا…

معرفی غذاها با ارزش غذایی بالا...

 

سرکه سیب:

این ماده علاوه بر خاصیت اعجاب انگیزی که روی سلامتی شما دارد، سبب نرمی و شادابی . .را از بین میبرد و در ضمن به هضم غذا کمک میکند.

هویج:

 این ماده غذایی از قشر بیرونی پوست محافظت کرده و از پیری زودرس جلوگیری میکند. ویتامین موجود در هویج، از نوع ویتامین رتین ای (Retin A) است.

پنیر:

برای داشتن چهرهای شاداب و زیبا تکه ای پنیر سفت و کم چربی را به برنامه غذایی روزانهٔ خود اضافه کنید. بهترین انتخاب، پنیر سویسی چدار (نوعی پنیر سفت) و یا گودا (پنیر هلندی) است. مصرف این نوع پنیرها باکتریها را در دهان از بین برده، و دندانهای شما از کرم خوردگی در امان  می مانند

مرکبات:

کولاژن ماده ای است که سلولهای پوست را سفت و محکم در جای خود ثابت نگه می دارد. این ماده را نمی توان به صورت موضعی به پوست بمالیم، در عوض با مصرف مرکبات و آب میوه ها به مقدار کافی این ماده تأمین میشود. در اکثر رژیمهای غذایی، خوردن مرکبات و آب میوه توصیه می شود.

زغال اخته:

مصرف این میوه، باعث سلامتی هر چه بیشتر دیواره دستگاه ادرار می شود.

سیر:

 سیر ظاهر شدن چروکهای صورت و دیگر قسمتهای پوست بدن را به تعویق می اندازد و بافتها را ترمیم میکند.

ماست بدون چربی:

 ماست سرشار از کلسیم است. کلسیم موجود در ماست، باعث شادابی پوست، سفیدی دندانها و جلوگیری از پوسیدگی و کرم خوردگی دندانها می شود.

سیب زمینی شیرین:

ویتامین A از جمله ویتامین هایی است که تأثیر فوق العادهای در جلوگیری از چروکیدگی پوست دارد، و این نوع سیب زمینی سرشار از این ویتامین میباشد. به علاوه با خوردن این مادهٔ مغذی پوست شما شفاف و صاف می شود.

گوجه فرنگی:

 به پوست تان شادابی میبخشد، چون این ماده غذایی منبع سرشار از ویتامینهای CA و پتاسیم است.

جوانه گندم:

 را با برای خلاص شدن سریع از شر جوشهای صورت، روزانه دو الی سه قاشق غذاخوری جوان گندم را در برنامه غذایی خود بگنجانید. میتوانید آن را با غلات، ماست و یا پنیر دلمه، (نوعی پنیر سفید نرم که از شیر ترش تهیه می شود.) میل کنید. چه موادی روی سلامتی وزیبایی شما تأثیر میگذارند؟

 غذاهایی را در برنامهٔ غذایی خود بگنجانید که هم از خوردن آنها لذت ببرید و هم برای شما .سودمند باشند. در اینجا به پارهای از آنها اشاره می کنیم

سبزیجات:

سعی کنید روزانه سه تا پنج وعده از سبزیجات استفاده کنید. بهتر است یک وعده از سبزیجات را به گیاهان سبز خام و برگ دار اختصاص دهید.

 گوشت:

 روزانه تقریباً مصرف ۸۴ گرم گوشت برای هر نفر کافی است. در ضمن سعی کنید همهٔ چربی گوشت را بگیرید، و بعد آن را مصرف کنید.

میوه ها:

 روزانه دو الی سه پرس میوه کافی است. هر پرس شامل لا فنجان میوه خرد شده میباشد.

 لبنیات:

 این روزانه خوردن و یا نوشیدن دو پرس لبنیات کافی است. هر پرس شامل ۲۲۹/۴ گرم شیر یا ماست بوده و یک پرس پنیر تقریباً معادل ۱۴/۳ گرم است.

چربی ها:

 مصرف سی سالاد، روغن پخت و پز غذا، کره و مایونز را به حداقل رسانده، تا حدی که دو قاشق روزانه استفاده کنید.

از خوردن قهوه لذت ببرید.

 قهوه تازه دم شده ضد اکسیدان است و ضد اکسیدان خاصیت ویتامین های C و A را داراست،

که از بروز سرطان جلوگیری میکند.

زیبایی و رابطهٔ آن با نوع غذا شاید متعجب شوید که بسیاری از مشکلاتی که در ظاهرتان پیش میآید، به نوع و مقدار غذاهایی که مصرف می کنید بستگی دارد. شما میتوانید با تغییراتی در برنامه غذایی خود همه و یا بیشتر آنها را برطرف کنید. ولی با این حال سعی کنید صبور باشید و فکر نکنید که یک شبه قادرید با تغییر نوع غذای خود و یا مقدار آن همهٔ ناراحتیهای خود را رفع کنید.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد