معرفی ورزش های ایده آل برای بیماران مبتلا به ام اس


معرفی ورزش های  ایده آل برای بیماران مبتلا به ام اس

معرفی ورزش های ایده آل برای بیماران مبتلا به ام اس

 

 اگر فعالیت فیزیکی، خلقیات شما را بهبود میبخشد و کمک میکند که احساسی کنید فعالتر هستید و انرژی بیشتری دارید، آن را در صدر اولویتهای خود قرار در دهید. لازم نیست برای این کار وقت زیادی بگذارید  روزی فقط پانزده تا بیست دقیقه کافی است (حتی و لازم هم نیست این مدت را یکسره انجام دهید) فعالیتی را برگزینید که در دسترس و مناسب حال شما باشد و مجبور  آب انباشید برای رفت و آمد به خاطر آن زمان اضافی صرف کنید. کازینه هایی برای ورزش کررن برای فعالیت فیزیکی لازم نیست یک قهرمان بزرگ باشید. مبتلایان به ام اس می توانند از فعالیتهای متنوعی لذت ببرند.

در اینجا به ذکر بعضی از آنها میپردازیم؛ شاید بدتان نیاید امتحان کنید:

* فعالیتهای آبی در استخر آب سرد: اگر ام استان از نوع حساس به گرما باشد، این ورزش ها ایده آل است. بیشتر مردم در آبی که دمای آن بیشتر از ۸۰ تا ۸۴ درجه ی فارنهایت (۲۶/۶ تا ۲۸/۹ درجه ی سانتیگراد) نباشد، عملکرد خوبی خواهند داشت. خاصیت شناوری و سبک تر بودن در آب باعث می شود شنا کردن و ورزش های هوازي آبی ایمن و راحت باشد، حتی اگر دچار ضعف و مشکلات تعادلی باشید. انجمن ملی ام اس میتواند در زمینه ی برنامه های آبی ام اس اطلاعاتی به شما ارائه دهد.

*ورزش هوازی: ورزش هوازی به هر نوع ورزشی میگویند که موجب افزایش ضربان قلب و تعداد تنفسی شود. به نظر مردم، ورزش هوازی یعنی دویدن یا راهپیمایی خارج از خانه یا روی تردمیل، دوچرخه سواری در هوای آزاد یا روی دوچرخه ی ثابت؛ اما در حقیقت شما میتوانید به راحتی با نشستن روی یک صندلی و انجام حرکات شبیه پرواز با دستها، ضربان قلب خود را افزایش دهید.

فقط پانزده دقیقه ورزش هوازی در روز کافی است تا از فواید آن بهره مند شوید؛ تحقیقات نشان داده است که اگر این پانزده دقیقه را در طول روز به سه قسمت پنج دقیقهای هم تقسیم کنید،نتیجه همان است.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد