نحوه ورزش پا…!!


نحوه ورزش پا…!!

نحوه ورزش پا...!!

 

چگونه پاهای خود را آرامش دهیم؟

 ترفندهای آرامش دهنده، پاهای شما را آرام می کند و از فشار و ناراحتی در پا جلوگیری میکند.

  • لوسیون (مرطوب کننده) را به پاها و قوزک پا با ضربه های یکنواخت و طولانی بزنید. یکی از پاها را در دستان خود نگه دارید و به آرامی به بالای انگشتان پا، بالای پا و قوزک پا فشار آورید. با دست، انگشت شست پا را دورانی به حرکت در آورید. در ابتدا مطابق حرکت عقربههای ساعت و بعد برخلاف آن بچرخانید. پاشنه و برآمدگی روی پایتان را بیشتر ماساژ دهید. این کار را با پای دیگرتان انجام دهید.
  • سعی کنید بوسیله انگشتان پا، اجسام کوچک مانند تیله و یا توپ کوچک را بلند کنید. انگشتان پا را بطرف پایین خم کنید و تا ده شماره در این حالت نگه دارید. چند بار این کار را تکرارکنید
  • پاهایتان را روی یک بطری آب معدنی خنک بغلطانید..
  • انگشتان پای راست خود را باز کرده و انگشتان پای چپ را در میان آنها قرار دهید. همین کار را با پای چپ تکرار کنید.

ورزش های پا

کشش انگشت شست

 بند لاستیکی کلفتی را دور هر دو شست پا ببندید و آنها را برخلاف یکدیگر بکشید. برای مدت ۵ دقیقه به همین حالت نگه دارید. این کار را تکرار کنید. این کار انقباض عضله پا را تسکین میدهد که اغلب در اثر پوشیدن کفشهای تنگ و پاشنه دار بوجود میآید.

چرخاندن توپ گلف

یک توپ گلف را زیر فرورفتگی پای خود برای دو دقیقه بچرخانید. اگر شما از انقباض عضله پا، درد پاشنه پا و یا قوس پا رنج می برید، این تمرین را انجام دهید.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد