نسخه برای بیماریها / قسمت دوم


نسخه برای بیماریها  / قسمت دوم

کمبود ویتامین E و پیشروی بیماریها

اسیدهای چرب اشباع نشده جدار سلولها و مقداری از بافت همبند را میسازند. اگر ویتامین E نباشد، که جلوی اکسیژن زیادی را بگیرد. آن اکسیژن اضافی با اسیدها ترکیب شده، آنها را خنثی می نماید. وقتی اسیدهای چرب اشباع نشده از بین رفتند. باکتریها و ویروسها و آلرژیها (حساسیت دهنده ها) قدرت بیشتری را بدست خواهند آورد. و به بافتها حمله می کنند. و موجب بیماریزایی خواهند شد. مثلاً در کیسه صفرا و مثانه به علت فیبروزه شدن آنها جذب ویتامین E در آنها مختل شده در نتیجه رشد و پیشروی عفونتها بیشتر خواهد شد. مخصوصاً در موقعی که ویتامین E کم شود. در این حال جذب ویتامین A هم مختل می شود. اینجاست که عفونتها در کودکان بیشتر و پی در پی ظاهر می شوند.مصرف غذاهایی که فاقد ویتامین E هستند ، باعث ناراحتی های جنسی ، بخصوص ناتوانیهای زناشویی، کوچک شدن سینه هادر خانمها و کم شدن همه نیروهای طبیعی می شود.مالیدن روغن کتان به نام روغن بزرک برای بزرگ شدن سینه ها مفید است.

رژیم غذایی و نسخه قاعدگی دردناک

علل قاعدگی دردناک متعدد بوده و عوامل هورمونی ، روحی ، اخلاقی، کار، محیط زندگی ، مسافرتها و عوامل دیگری می توانند در قاعدگی دردناک شریک باشند.رشد و نمو طبیعی تخمدانها و ضمائم آن در تنظیم قاعدگی و دردناک بودن آنها مؤثر است و عقب ماندگی رشد دستگاه ژنیتال با قاعدگی دردناک رابطه مستقیم دارد. مصرف غذاهای طبیعی یکی از اساسی ترین آرامش دهندگان قاعدگی دردناک می باشد، و به همین دلیل دختران دهات در این هنگام درد و رنج کمتری را احساس میکنند.نسخه قاعدگی دردناک : بابونه ۱۰ گرم - تخم گیش نیز ۱۰ گرم - زنیان ۱۰گرم - تخم شوید ۵ گرم - بادیان ه ۱ گرم - آوشن ۱۵ گرم - مخلصه ۱۰ گرم.یک قاشق غذاخوری از آنها را در سه لیوان آب دم کرده کمی بجوشد. صبح و ظهر وشب قبل ازهر غذا دو استکان میل شود.

رژیم غذایی و نسخه دوران یائسگی

به هم خوردن تعادل هورمونی در دوران یائسگی علائمی مثل گرکشیدن ، داغ شدن نیمه بالای بدن، کم حوصلگی، زودرنجی، بیمار را می آزارد. کم کردن غذای چرب و پرحجم و پرهیز از روغنهای جامد و حیوانی در این سن از دوران عمر لازم است. خوردن غذاهایی که متابولیسم بازالی را به تعادل دعوت می نماید لازم است (غذاهای خنک). آرامش روحی و دوری از استرس و هیجان امری لازم برای زندگی این دوره از سنین عمر است. علاوه بر صرف ویتامین ها و غذاهای مناسب مثل سبزیجات، میوه جات، مخمر جو، جوانه گندم ، پوست برنج ، گردو و فندق و کنجد و سویا باید از شیر هم استفاده نمود. تا استخوانها در این دوران عمر دچار پوسیدگی زیاد نشوند. کلسیم از راه مصرف لبنیات مثل شیر و ماست و پنیر باید به بدن برسد تا دردها و عوارض کمبود کلسیم را که در بحث های گذشته به آن اشاره شده است، کمتر دامنگیر این دوره از عمر گردد. کلسیم را یک داروی دردکش هم مینامند. در دوران پیری که دردها بیشتر روی میاورند. لازم است از مواد کلسیم دار بیشتری استفاده شود. امانه چندان که با ازدیاد ان مخاطراتی بوجود اید. کمبود کلسیم از هر ماده دیگری زودتر خود را نشان می دهد. شیر بدون چربی کلسیم بیشتری دارد. معتقدند که اگر بخواهند از مواد غذایی بیشتر استفاده کنند. باید از موادی که کلسیم بیشتری دارند استفاده شود. لذا عقیده دارند که از قرصهای کلسیم هم باید استفاده نمود.

نسخه داغ شدن و گرکشیدن دوران منوپوز (قاعده نشدن)

تخم کاهو ۱۵ گرم - تخم کاسنی ۱۵ گرم - تخم خرفه ۱۵ گرم - تخم گشنیز ۱۰ گرم - تخم جعفری ۱۰گرم - تخم کرفس ۱۰ گرم - عناب ۵۰ گرم - لیمو ۱۰ گرم - زرشک ۵۰ گرم. یک قاشق غذاخوری در دو لیوان آب دم کرده کمی بجوشد قبل از هر غذا دو استکان میل شود. هر بزرگ سالی باید روزانه لااقل یک گرم کلسیم مصرف کند. این مقدار کلسیم در چهار لیوان شیر کم چربی یا در چهار لیوان دوغ وجود دارد. در ۱۰۰گرم تخم شوید ۱۴۶ میلی گرم و در انجیر خشک ۸۰ میلی گرم کلسیم وجود دارد. در ۱۰۰گرم لپه، ۱۴۳ میلی گرم کلسیم و در انار، تره، گوجه فرنگی، کشمش ، خیار، خرما، کره، نخود، کرفس به نسبت کمتری وجود دارد. چون باید با دخالت اسید کلریدریک معده، غذاها جذب شوند ، لذا سلامتی معده و محیط اسیدی آن برای جذب کلسیم لازم است. لاکتوز قند شیر به جذب کلسیم خیلی کمک می نماید. رژیم غذایی خیلی فسفردار با کلسیم ترکیب میشود، و نمکهای کلسیم غیرقابل جذب را بوجود می اورد.سویا یا مواد نشاسته ای، قندی مثل شیرینیها که ترشحات قلیایی دستگاه گوارش را بیشتر می نمایند. جذب کلسیم را کاهش می دهند. چون چربی به جذب کلسیم می افزاید لازم است اندکی چربی در غذاها وجود داشته باشد تا جذب کلسیم دچار اختلال نشود. هرگاه برای استفاده از مواد فسفردار لازم باشد از جوانه گندم ، شکر، مخمرآبجو و لسیتین استفاده شود. چون کلسیم این مواد کم است. خوردن تنهایی آنها به کمبود کلسیم کمک می کند. لذا بایستی آنها را با ماست صرف نمود.

رژیم غذایی الکلیسم (معتادین به الکل)

در معتادین به الکل میزان منیزیم موجود در ادرارشان پنج برابر افراد سالم است. این علائم خطر ، آنها را به گرفتاری بیماریهای قلبی نوید می دهد. زیرا در زمان کمبود منیزیم و ویتامین E رسوبات کلسیم در جدار قلب زیاد می شود. معتادین به الکل دچار لرزش عضلانی ، سردرد، لرزش پاها خواهند شد.

رژیم غذایی معتادین

قطع اعتیاد و خوردن سبزیجات، میوهجات، گردو و فندق و بادام زمینی، دل و قلوه و جگر و مصرف مخمرهای سه گانه (جو گندم، برنج) به تندرستی آنها کمک مینماید. خوردن غذاهای مقوی مثل کباب، آب میوه جات و مصرف گوشت بلدرچین به صورت کباب توصیه میشود. در دوران ترک، ازگز پسته و کباب و شربت عسل استفاده شود.نسخه برای بیماریها  / قسمت اولنسخه برای بیماریها  / قسمت سومنسخه برای بیماریها  / قسمت چهارمنسخه برای بیماریها  / قسمت پنجم

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد