previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
ArrowArrow
Shadow
Slider

نکاتی درباره برچسب های موادغذایی /قسمت دوم


نکاتی درباره برچسب های موادغذایی /قسمت دوم

برای دستیابی به سلامت، کربوهیدرات هایی را که به صورت کامل هستند، مصرف کنید

– فیبر و شکر از انواع متفاوت کربوهیدرات ها هستند. منابع کربوهیدرات حافظ

سلامت شامل: میوه ها، سبزیها، حبوبات و غلات کامل است که خطر بیماریهای قلبی را کم کرده و کمک می کند دستگاه گوارش شما بهتر کار کند.

– غذاهای حاوی دانه کامل به طور معمول با رنگ یا نام مشخص می شوند. به طور مثال، آرد چند غله یا گندم که روی برچسب آنها دنبال کلمه کامل بگردید که در برچسب ذکر شده باشد مانند گندم کامل یا برنج قهوه ای، – شکر ارزشی مصرف روزانه ندارد ولی می توانید محتوای شکر موجود در مواد غذایی را به گرم در محصولات کارخانه های گوناگون با هم مقایسه کنید. – مصرف غذاهایی را که به آنها شکر اضافه شده، محدود کنید (این شامل تمام انواع قندها مانند گلوکز، ساکاروز، شربت ها و… است). این شیرین کننده ها فقط انرژی غذا را اضافه می کنند و حاوی هیچ مواد مغذی دیگری نیستند.

۵- غذاهایی را برای تأمین پروتئین مورد نیاز تان انتخاب کنید که چربی کمتری دارند

– بهتر است از میان مواد پروتئینی، آنها را که سالم ترند برای مصرف انتخاب کنید. – اگر ماده غذایی را به علت محتوای پروتئین آن می خرید، مانند گوشت قرمز، مرغ،

۶- به دنبال موادغذایی باشید که سرشار از ریزمغذی ها هستند:

از برچسب ها فقط برای محدود کردن مصرف چربی و سدیم استفاده نکنید. مواد مغذی خوبی در این موادغذایی هستند که شما را در برابر بیماریها حفظ میکنند و باعث ارتقای سلامت شما می شوند. بنابراین سعی کنید مصرف موادغذایی که مقادیر بیشتری از این ریزمغذ ی ها را دارند، افزایش دهید. بیشتر افراد ویتامینهای C،A، پتاسیم، کلسیم و آهن را به مقدار کمتر از نیاز دریافت می کنند. بنابراین موادغذایی حاوی مقادیر بیشتر این ریزمغذیها را برای خرید و مصرف انتخاب کنید.

۷- درصد ارزش روزانه کلید رژیم متعادل غذایی است:

درصد ارزش روزانه، راهنمایی عمومی است که به شما کمک میکند بدانید یکسهم از یک ماده غذایی چه مقدار از نیاز روزانه شما به موادغذایی را برطرف می کند. این فاکتور مشخص میکند آیا مقدار ماده مغذی زیاد است یا کم. در صورتی که این مقدار ۵ درصد یا کمتر باشد یعنی مقدار ماده مغذی کم است و اگر ۲۰ درصد یا بیشتر باشد، مشخص میکند مقدار این ماده مغذی در این غذا بالا است. از این فاکتور برای مقایسه محصولات مشابه با مارک های متفاوت استفاده میشود.

به طور معمول در برچسب های غذایی درصد ارزش روزانه براساس نیاز توصیه شده برای رژیم ۲۰۰۰ کالری محاسبه و درج می شود. ممکن است شما با توجه به میزان مورد نیاز انرژیتان به مقادیر کمتر و یا بیشتر مواد مغذی نسبت به آنچه در برچسب ذکر شده نیاز داشته باشید اما به هرحال این فاکتور راهنمای خوبی برای شما است.

نکاتی درباره برچسب های موادغذایی /قسمت اول


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد