هر  آنچه که باید درباره ویتامین B۶ بدانید 


هر  آنچه که باید درباره ویتامین B۶ بدانید 

 

هر  آنچه که باید درباره ویتامین B۶ بدانید 

  ویتامین B۶ در بسیاری از اعمال بدن دخالت دارد. به عنوان فعال کننده در صدها واکنش زیست شیمیایی تقریباً در هر جای بدن عمل میکند. برای تولید اسید کلریدریک، جذب چربی ها و پروتئین، حفظ تعادل سدیم پتاسیم (و جلوگیری از احتباس مایعات) و پیشبرد تولید گویچه های سرخ خون ضروری است. همچنین برای تولید انرژی و کارکرد درست مغز، تشکیل هموگلوبین و نیز بهبود کار ایمنی و تولید پادگن هم لازم است.  ویتامین B۶ در ایمنی در برابر سرطان نقش دارد و به جلوگیری از سخت سرخرگی (تصلب شرایین) هم کمک میکند. برای ساخت اسیدهای نوکلئیک RNA و DNA لازم است که حاوی دستورات ژنتیکی برای تولیدسلولها و رشد طبیعی آنها هستند. ویتامین B۶ میتواند آغازگر تولید مواد دیگر هم باشد و رشد سرطان را متوقف کند. همچنین می تواند از بروز سرطان ریه و سرطان پوست جلوگیری کند. گمان میرود زنان مبتلا به سرطان گردن زهدان دچار کمبود ویتامین B۶ هستند.  کمبود ویتامین B۶ می تواند استعداد ابتلا به ویروس های موجد سرطان را بالا ببرد. با مصرف مکمل های دارای پیرید وکسین، میتوان ادامه حیات بیماران مبتلا به سرطان گردن زهدان، سرطان زاهدان، سرطان مثانه و سرطان پستان را بالا برد.  گمان میرود کمبود درازمدت ویتامین B۶ به سرکوب دستگاه ایمنی منجر شود، چون این ویتامین برای تولید سلولهای دستگاه ایمنی ضروری است. منابع خوب ویتامین B۶ عبارتند از ماهی، مرغ، اسفناج، دانه آفتابگردان، گردو، جوانه گندم، نخود، هویج، ماهی هالیوت، غلات کامل، جگر و سبزیجات.ویتامینB۶ در بسیاری از غذاها وجود دارد، با خوردن غذا وارد بدن می شود و از قمستهای ابتدایی روده جذب خون می شود . در بدن ما تولید و تبدیل پروتئین ها وابستگی زیادی به B۶ دارد . عارضه کمبودB۶، اختلالات عصبی است همچنین احساس ضعف و ناتوانی به دلیل تحلیل عضلات ، احساس خواب آلودگی و عوارض دیگر .–   ويتامين B۶ حلال در آب است و مازاد آن از بدن دفع مي‎گردد و به خاطر همين هنگام كمبود در بدن بايد جايگزين شود.
  •   ويتامين B۶ از سه ماده پيريدوكسين (Pyridoxine) ، پيريدوكسال (Pyridoxal) ، پيريدوكسامين (Pyridoxamine) ساخته شده است كه همگي به هم مرتبط بوده و با هم عمل مي‎كنند.
  •    ويتامين B۶ باعث جذب پروتئين و چربي در بدن مي‎شود.
  •   ويتامين B۶ ضدتهوع است.
  •  كمبود ويتامين B۶ باعث تورم بدن، ريختن موها و خونريزي مي‎شود و پوست بدن شوره مي‎زند. اگر اين كمبود ادامه پيدا كند باعث كم‎خوني و از بين رفتن بافت‎هاي بدن مي‎گردد.
  •    كمبود  ويتامين B۶ باعث ضعف اعصاب و فعاليت عصباني، دشواري در راه رفتن و درد شكم را به وجود مي‎آورد.
  •  خانم‎هايي كه دچار حالت استفراغ حاملگي مي‎شوند بهتر است روزانه كمي بادام زميني ميل كنند چون مقدار ويتامين B۶ در آن زياد است.
  •    براي لطافت پوست بدن نياز به ويتامين B۶ دارد.
  •   ويتامين B۶ از تنش عضلات جلوگيري مي‎كند.
  •   ويتامين B۶ درمانگر زخم‎هاي عضلاني شديد و دردهاي عضله مي‎باشد.
  •   ويتامين B۶ از سقط جنين جلوگيري مي‎كند.
  •     كمبود ويتامين B۶ باعث چاك زبان مي‎گردد.
  •     ويتامين B۶ حفظ تعادل سديم و پتاسيم در بدن است.
  •     كمبود ويتامين B۶ باعث كندذهني و فراموشي مي‎گردد.
  •      ويتامين B۶ حفظ كننده سطح طبيعي منيزيم در خون است.
  •    اگر مي‎خواهيد نتيجه خوبي از ويتامين B۶ بگيريد آن را همراه ويتامين C و منيزيوم استفاده كنيد.
  •      ويتامين B۶ براي جذب كامل ويتامين B۱۲ ضروري است.
  •     ويتامين B۶ در جذب اسيد نيوكلئيك (يك ماده ضدپيري) كمك مي‎كند.
  •       ويتامين B۶ مدر مي‎باشد.
  •     منجمد كردن ميوه‎‎ها و سبزي‎ها باعث از بين رفتن ويتامين B۶ مي‎شود.
  •    غذاهايي كه به مدت طولاني ذخيره مي‎شود و كنسرو كردن آن‎ها همچنين الكل و استروژن دشمن ويتامين B۶ مي‎باشد.
  •      گوشت بريان ويتامين B۶ آن كم است.
  •      خانم‎هايي كه قرض ضدبارداري استفاده مي‎كنند نياز بيشتري به B۶ دارند.
  •    ويتامين B۶ را مي‎توان در سبوس، گندم، برنج، جو، جوانه گندم، جگر، مخمر آبجو، قلوه، سويا، طالبي، كلم، بادام زميني، گردو، زرده تخم‎مرغ، گوشت، سيب‎زميني، شير، گاو، لوبيا، موز، خربزه، انگور، انجير، كلم، تره فرنگي و فلفل سبز پيدا نمود.
  •    ويتامين B۶ حلال در آب است و مازاد آن از بدن دفع مي‎گردد و به خاطر همين هنگام كمبود در بدن بايد جايگزين شود.
  •   ويتامين B۶ از سه ماده پيريدوكسين (Pyridoxine) ، پيريدوكسال (Pyridoxal) ، پيريدوكسامين (Pyridoxamine) ساخته شده است كه همگي به هم مرتبط بوده و با هم عمل مي‎كنند.
  •  ويتامين B۶ باعث جذب پروتئين و چربي در بدن مي‎شود.
  •    ويتامين B۶ ضدتهوع است.
  •   كمبود ويتامين B۶ باعث تورم بدن، ريختن موها و خونريزي مي‎شود و پوست بدن شوره مي‎زند. اگر اين كمبود ادامه پيدا كند باعث كم‎خوني و از بين رفتن بافت‎هاي بدن مي‎گردد.
  •    كمبود  ويتامين B۶ باعث ضعف اعصاب و فعاليت عصباني، دشواري در راه رفتن و درد شكم را به وجود مي‎آورد.
  •  خانم‎هايي كه دچار حالت استفراغ حاملگي مي‎شوند بهتر است روزانه كمي بادام زميني ميل كنند چون مقدار ويتامين B۶ در آن زياد است.
  • براي لطافت پوست بدن نياز به ويتامين B۶ دارد.
  •  ويتامين B۶ از تنش عضلات جلوگيري مي‎كند.
  •    ويتامين B۶ درمانگر زخم‎هاي عضلاني شديد و دردهاي عضله مي‎باشد.
  •    كساني كه ميگرن دارند ويتامين B۶ استفاده كنند.
  •    ويتامين B۶ از سقط جنين جلوگيري مي‎كند.
  •      كمبود ويتامين B۶ باعث چاك زبان مي‎گردد.
  •     ويتامين B۶ حفظ تعادل سديم و پتاسيم در بدن است.
  •      كمبود ويتامين B۶ باعث كندذهني و فراموشي مي‎گردد.
  •     ويتامين B۶ حفظ كننده سطح طبيعي منيزيم در خون است.
  •    اگر مي‎خواهيد نتيجه خوبي از ويتامين B۶ بگيريد آن را همراه ويتامين C و منيزيوم استفاده كنيد.
  •       ويتامين B۶ براي جذب كامل ويتامين B۱۲ ضروري است.
  •       ويتامين B۶ در جذب اسيد نيوكلئيك (يك ماده ضدپيري) كمك مي‎كند.
  •      ويتامين B۶ مدر مي‎باشد.
  •    منجمد كردن ميوه‎‎ها و سبزي‎ها باعث از بين رفتن ويتامين B۶ مي‎شود.
  •    غذاهايي كه به مدت طولاني ذخيره مي‎شود و كنسرو كردن آن‎ها همچنين الكل و استروژن دشمن ويتامين B۶ مي‎باشد.
  •      گوشت بريان ويتامين B۶ آن كم است.
  •     خانم‎هايي كه قرض ضدبارداري استفاده مي‎كنند نياز بيشتري به B۶ دارند.
  •      ويتامين B۶ را مي‎توان در سبوس، گندم، برنج، جو، جوانه گندم، جگر، مخمر آبجو، قلوه، سويا، طالبي، كلم، بادام زميني، گردو، زرده تخم‎مرغ، گوشت، سيب‎زميني، شير، گاو، لوبيا، موز، خربزه، انگور، انجير، كلم، تره فرنگي و فلفل سبز پيدا نمود.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد