همه چیز درمورد ویتامین B۶..!


همه چیز درمورد ویتامین B۶..!

همه چیز درمورد ویتامین B۶..!

ویتامین B۶

این ویتامین نزد مادران شیرده از اهمیت ویژهای برخوردار است. ویتامین B۶ به سوخت و ساز کامل پروتئین و چربیها و تبدیل اسید تریپتوفان به نیاسین کملک می کند و همچنین در ساختن گلبول های قرمز مؤثر است. بسیاری از مادران غذاهایی را که از نظر ویتامین B۶ غنی هستند، بقدر کافی نمیخورند.شما در دوران شیردهی روزانه به ۲/۱ میلیگرم از این ویتامین نیازمندید. از این مقدار ۰/۰۶ تا ۰/۰۹ میلی گرم ویتامین داخل شیر شما ترشح می شود. بسیاری از مادرانی که رژیم غذایی آنها کم کالری است، روزانه ۱/۴ میلی گرم ویتامین B۶ مصرف می کنند. میزان این ویتامین در شیر بسیاری از خانمهایی که به مدت طولانی (۴ تا ۱۲ سال) از قرصهای ضد بارداری استفاده میکردند، به نحو مؤثری کاهش یافته بود؛این امر به دلیل وجود استروژن در این قرص ها است. امروزه قرصهای جدید دارای استروژن کمتری هستند. اما همهٔ مادران باید از غذاهایی که دارای ویتامین B۶ فراوان است به مقدار زیاد استفاده کنند. در مصرف ویتامین B۶ زیادهروی نکنید. مشاهده شده که مصرف روزانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم ویتامین B۶ باعث کاهش شیر مادر شده است.خانمهایی که برای جلوگیری از عوارض پیش از قاعدگی مقدار زیادی ویتامین B۶ مصرف می کنند دچار ناراحتی های عصبی می شوند. اگر مصمم هستید که این ویتامین را به صورت مکمل استفاده کنید، در مصرف آن احتیاط نمایید. به نظر نمی رسد که مصرف روزانه ۲ تا ۶ میلی گرم در روز باعث کاهش شیر مادر و یا بروز عوارض جنبی خطرنال شود.اما کمیتهٔ تغذیه در دوران شیردهی وابسته به فرهنگستان ملی علوم، مصرف روزانهٔ این ویتامین را به صورت مکمل برای مادران شیرده، توصیه نمی کند. بهتر این است که نیازهای خود را از طریق خوردن غذاهایی که به فراوانی دارای این ویتامین هستند، براورده سازید. - منابع غذایی مناسب ویتامین B۶: گوشت، صدف، مرغ، بوقلمون، تخم مرغ، لوبیا، موز گل کلم، سیب زمینی، حبوبات، سویا، تخمهٔ آفتابگردان.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد