قالب وردپرس درنا توس
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / هنگام غذاخوردن به غذا خوردن خود توجه کنید …(قسمت دوم)
به غذا خوردن خود توجه کنید
به غذا خوردن خود توجه کنید

هنگام غذاخوردن به غذا خوردن خود توجه کنید …(قسمت دوم)

هنگام غذاخوردن  به غذا خوردن خود توجه کنید …(قسمت دوم)

پروفسور (لوئی سپرینگ) پرفسور دانشگاه تگزاس و روان شناس معروف میگوید کسانی که بخصوصی صبخ ها در صبحانهشان تعادل بین هیدرات دو کربن و پروتئین غذاشان برقرار بعد از ظهرها هم خواب آلود نخواهند بود – درست برعکس کسانی که صبحها فقط بیشترغذاهای شیرین میخورند – او میگوید وای به خواستند شیرینی یا مواد قندی زیادتر بخورند باید حتماً با میوه ها همراه باشد تا سلامت جسم و بخصوص مغز را بیشتر تأمین نماید. نتیجه بهداشتی چنین گرفته میشود که برای مصرف مواد پروتئینی بهتر است که صبحها شیر و ظهرها مثلا گوشت – جوجه – یا ماهی یا سالاد خورده شود.

راجع به مضرات چای و قهوه کاری نداریم و اگر هم اصرار در نوشیدن چای دارید هیچ وقت از روزی سه استکان یا سه فنجان چای تجاوز نکند. با این حالی عموم متخصصین بهداشت معتقدند و میگویند که (خانم های باردار و کسانی که مایلند بچه دار شوند از نوشیدن مایعات کافئین دار خودداری کنند) اجازه بفرمائید راجع به این موضوع ها به این طریق ختم کنیم:

۱- چند روز غذاهایتان را روی یک ورقه کاغذ یادداشت کنید که چه خورده اید – دکتر PLATT متخصص بهداشت غذائی میگوید مردم تصور میکنند که میدانند چه میخورند و وقتی از آنان سؤال می شود که چه خورده اند جواب میدهند (خوب از همین غذاهای معمولی) اما همین اشخاص وقتی لیست غذاهائی را که خورده اند و روی کاغذ یادداشت کرده اند میبینند خیلی تعجب میکنند.

۲- سعی کنید صبح غذاهای بهتری داشته باشید همان قسم که گفته شد مواد قندی و پروتئینی، املت رامی توانید صبح میل کنید اما فقط با سفیده تخم مرغ (که پروتئین زیادی دارد) نه زرده تخم مرغ (که کلسترول و چربی خون را زیاد میکند) –

قبل از ظهر ساعت ۱۰ -۱۱ مختصر خوراکی میل کنید اما باز نه با تخم مرغ – سعی کنید حتماً چربی مخصوصا چربی های حیوانی را از غذاهایتان حذف کنید.

۳- فقط به مزه و طعم غذا توجه نداشته باشید (البته لازم است اما کافی نیست) بلکه به خواص بهداشتی و ویتامین های آن غذا و آنچه بدن شما محتاج به آن است دقت داشته باشید.

۴- بالاخره در خاتمه از من به شما نصیحت: تحرک داشته باشید . ورزش و نرمش هم یکی از غذاهای اصلی شخص است ورزش یا نرمش در هوای آزاد تا قلب بیشتر کار کند (اقلا ۲۰ ضربان بیشتر از هر دفعه) – اگر امکان ورزش در هوای آزاد را ندارید پنجره اتاق را باز کنید (صبح زود) سپس نرمش – تحرک – ورزشی – بخصوص در هوای آزاد (اگر هم امکان زیاد ندارید) در همان اتاق درجا حرکت کنید – در حیاط بدوید تا خون بیشتر و بهتر جریان داشته باشد تا اکسیژن بیشتر و بهتر به قلب و مغرتان برسد تا سالمتر باشید – روحا- جسما تا خوش قلب و خوشدل باشید تا همه را دوست داشته باشید و تا همه هم شما را دوست داشته باشند.

هنگام غذاخوردن  به غذا خوردن خود توجه کنید …(قسمت اول)

مطلب پیشنهادی

درد سیاتیک در بارداری

راه های بهبود درد سیاتیک در دوران بارداری

راه های بهبود درد سیاتیک در دوران بارداری   درد سیاتیک  بعضی از خانم ها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *