ورزش در دوران شیردهی


ورزش  در دوران شیردهی

ورزش در دوران شیردهی

 زمانی که شما مادر می شوید مقدار تمرینات ورزشی روزانه و انرژی که صرف می کنید به نحو قابل توجهی تغییر میکند. معمولاً مراقبت از کودل و شیر دادن او کار و فعالیت بیشتری را میطلبد. امّا این گونه فعالیت ها احتیاج به صرف انرژی زیادی ندارد. بسیاری از مادران دریافته اند زمانی که لازم است برای مراقبت از کودک در خانه بمانند، فعالیت روزانهٔ آنها به نحو چشمگیری کم می شود.تحقیق مختصری که روی خانم های آمریکایی انجام گرفت، نشان داد مادرانی که در خانه مانده و به کودکشان شیر می دهند، ضمن فعالیتهای روزانه اشان حدود ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ کالری مصرف می کنند (این رقم شامل مقدار کالری که آنها برای تولید شیر نیاز دارند، نمی شود) گروه مشابهی از زنان که به کودکشان شیر نمی دهند و به کارهای سبک و معمولی اشتغال دارند، روزانه ۲۲۰۰ کالری مصرف می کنند.این مطلب به این معنا نیست که همهٔ مادران شیرده کالری کمتری مصرف می کنند. اگر شما دائماً دنبال کودله نوپای دیگرتان هستید و یا این که شغل خسته کننده ای دارید و یا حتی سرگرم درست کردن یالک باغچهٔ تابستانی هستید انرژی مصرفی شما خیلی بیشتر از ۱۸۰۰ کالری در روز خواهد بود. در تحقیقاتی که صورت گرفت مشخص گردید: مادرانی که به طور منظم ورزش می کردند، روزانه ۲۶۰۰ کالری مصرف می نمودند و این رقم شامل ۵۰۰ کالری مورد نیاز برای تولید شیر نمی شود.نتیجه این که در دوران شیردهی شما باید در مورد رژیم غذایی خودتان بسیار محتاطانه عمل کنید. در واقع در زمینهٔ احتیاجات غذایی، آزادی انتخاب زیادی ندارید. عقیدهٔ راسخ من این است که وزنتان را به تدریج کم کنید. برای کم کردن وزنتان در انتخاب غذا دقت زیادی به خرج دهید و بگذارید کالری اضافی مورد نیاز شما در دوران شیردهی، از ذخیره های چربی بدنتان تامین شود. به این ترتیب هم چربیهای اضافی شما میسوزد و هم این که سلامت و بهداشت شما با استفاده از غذاهای مغذی تامین خواهد شد.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد