ویتامین A را بیش از اندازه استفاده نکنید..!


ویتامین A را بیش از اندازه استفاده نکنید..!

ویتامین A را بیش از اندازه استفاده نکنید..!

عوراض مصرف زیاد ویتامین A

اسراف مضر است و سلامتی انسان را تهدید میکند و اگر بدون تجویز پزشک و A باید توجه داشت که اسراف در خوردن ویتامین خارج از اندازه استفاده شود ممکن A خورده شود و یا از مکملهای ویتامین A کارشناس تغذیه ترکیبات قوی و متراکم ویتامین میباشد و شرائطی A مبتلا شود که نوعی مسمومیت از ویتامین A است منجر به بیماری اسراف در مصرف ویتامین ناراحت کننده در بدن ایجاد میکند.برگشت سلامتی خیلی به کندی صورت خواهد گرفت، این ناراحتی در مورد کودکانی که خیلی بیش از حد مجاز و لزوم وارد شده و روزانه مثلا ۷۵ هزار واحد A در رژیم غذایی آنها ویتامین خورانده شده دیده شده است. A بین المللی و بیشتر به آنها ویتامین لازم در غذای روزانه به آسانی از طریق وارد کردن سبزیجات برگی و سبزیهای زرد و سبز نظیر انواع کلم A تأمین مقدار ویتامین بخصوص کلم بروکلی و برگ شلغم- هویج و کدو حلوایی- سیبزمینی شیرین در رژیم غذایی روزانه قابل انجام است.البته هلوی هستند و در سایر میوهها مانند آلو- آناناس و لیمو نیز مقداری یافت میشود. A زرد- زردآلو- طالبی- پاپایا نیز منابع غنی از ویتامین میباشد در حدود ۶۰ گرم جگر گاو (پخته با کمی آب) در حدود ۳۰ هزار واحد بین A جگر انواع حیوانات منبع غنی از ویتامین اضافه A شیر چربی نگرفته و پنیر پرچربی و کره و مارگارین که به آن ویتامین ، A دارد.سایر منابع غنی ویتامین A المللی ویتامین کرده باشند و زرده تخممرغ و قلوه و غیره است.(توجه فرمائید که خوردن این غذاها برای اشخاصی که چربی خون آنها بالا ذکر میشود). A میباشد توصیه نمیشود و به هرحال باید مصرف آنها با تجویز پزشک باشد اینجا فقط از نظر منبع ویتامین اگر آب غذا کشیده شود  اشکالی ندارد A و کاروتن در آب حل نمیشوند.بنابراین پس از پختن مواد دارای ویتامین A چون ویتامین در جریان پختن در تماس با هوا A در خود مواد خوراکی باقی میماند، ولی اگر اینگونه مواد خوراکی دارای ویتامین A و ویتامین و کاروتن از دست میرود و بنابراین توصیه این است که در A و اکسیژن قرار داشته باشند.بعلت اکسیده شدن مقداری از ویتامین و همچنین سبزیجات و مواد گیاهی کاروتندار باید حتیالامکان درب ظرف A موقع پختن جگر و سایر مواد خوراکی دارای ویتامین غذاپزی گذارده شود که مواد خوراکی در حال پختن کمتر در مجاورت هوا باشند. میشود A در مقابل هوا موجب از بین رفتن مقدار زیادی ویتامین A خشک کردن سبزیجات و تخممرغ و سایر مواد دارای ویتامین در مقابل حرارت مقاوم است و از دست A آنها حفظ میشود. ویتامین A ولی اگر عمل خشک کردن در خلاء انجام شود ویتامین نمیرود و مشروط به این حرارت پختن از صد درجه سانتیگراد تجاوز ننماید.که در روغن های جگر و ماهی ها یافت میشود و A یا شکلی از ویتامین A همچنین مدت کوتاهی حرارت داده شود ویتامین ۱ میباشند الّا اینکه طیف جذبی آنها A ترکیبی که در جگر ماهی های آب شیرین است، از نظر خواص تقریبا شبیه ویتامین A ویتامین ۲ در اشعه ماوراء بنفش متفاوت است.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد