ویتامین C یا ویتامین نازک نارنجی


ویتامین C یا ویتامین نازک نارنجی

ویتامین C یا ویتامین نازک نارنجی 

ملاحظه کنید برای ساختمان منزل مسلماً آجر لازم است اما آیا این اجرها را همینطور روی هم میگذاریم روی یکدیگر باقی می مانند یا اینکه خراب خواهند شد و به زمین خواهند ریخت؟ نخبیر برای اینکه این اجرها به همدیگر بچسبند و خراب نشوند ماده ای لازم است که همانا سیمان یا گل است - در بدن انسان هم ویتامین C همان کار را می کند - یعنی سلول های بدن را به یکدیگر میچسباند - بنابراین فقدان یا کسر ویتامین C ضایعات زیادی به تمام بدن وارد میسازد. بین این ضایعات مختلف ضایعه ای است که از همه زودتر دیده می شود و آن اسفنجی شدن - نرم شدن و خون آلود شدن لثه های دندان هاست که با جزئی فشار به این چنین لثه اسفنجی ۔ حتی هنگام غذا خوردن یا موقع مسواک زدن به دندانها دهان پر از خون می شود، چرا؟ برای اینکه در لثه هزاران رگ خونی وجود دارد که این چنین مواقع یعنی ضایعه کسر ویتامین C، این رگها پاره شده و خون جاری میشود - این رگها محافظ سلولهای لثه می باشند - البته اگر سالم باشند محافظ اند - در غیر اینصورت خودشان محافظ لازم دارند - این چنین ضایعه در سایر نقاط بدن هم امکان زیاد دارد که اتفاق بیفتد و شخصی از وجود چنین اتفاقی در سایر نقاط بدن غافل بماند منتها خونریزی لثه را خیلی زود حالی که به اهمیت این ویتامین در لثه و سایر نقاط بدن پی بردید، این را هم باید دانست که همین اهمیت در عضلات - استخوانها و دندانهای انسان وجود دارد - یعنی باز اگر ویتامین C به بدن کم برسد نه فقط لثه و اعضای داخلی بدن بلکه استخوانها و دندان ها و عضلات بدن هم مریضی و بیمار می شوند و از اعمال طبیعی خواننده گرامی این قسم ضایعه بلکه ضایعات در اغلب اشخاصی دیده میشود که علت همان اکسر ویتامین C در بدن یا در غذاهای مصرفی میباشد که به این بیماری SCURVY گفته میشود. عرض کردم کسر ویتامین C در غذاهاست. متأسفانه ممکن است اغلب غذاها و خوراکی های معمولی دارای ویتامین C به مقدار کافی باشد اما اشخاص ندانسته آن را ضایع میکنند و یا از بین میبرند -من باب مثال پرتغال دارای مقدار کافی ویتامین C است اما هنگام بریدن آن با چاقو مقداری از آن از بین میرود - موقع فشار دادن آن مقداری دیگر و اگر در چای داغ یا سوپ داغ ریخته شود با حرارت مقداری دیگر از آن از بین خواهد رفت خلاصه با هر فشاری به آن یا با اضافه کردن آن به غذای داغ مقداری از آن بازاز بین خواهد رفت.به همین لحاظ من اسم ویتامین C را نازک نارنجی گذاشته ام. حال تعدادی از خوراکیهائی که دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند به اطلاع می رسانم:مرکبات-گوجه فرنگی- فلفل سبز -گل کلم - طالبى

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد