پا درد را جدی بگیرید!!


پا درد را جدی بگیرید!!

پا درد را جدی بگیرید!!

پا درد

عوامل ایجاد یا تشدیدکننده: کشیدگی عضلات، آسیب دیدن مهره  سوم کمری (زانو درد)، بالا رفتن فشارخون، بالا رفتن اسید اوریک، تنگ شدن عروق پا، بالا بودن کلسترول، تنگ بودن یا نامناسب بودن کفش، قند بالا، بیماری قلبی، اختلالات هورمونی، کمخونی، ایستادن به مدت طولانی، با کوله پشتی سنگین از کوه پایین آمدن، اختلال در عملکرد کلیه و کبد، اضافه وزن، کمبود «کلسیم، سدیم، پتاسیم».درمان: شیر داغ + عسل + زنجبیل (به مقدار اندک)+ یک قرص آبجو + یک کپسول روغن ماهی، سوپ «هویج + جعفری + پیاز + کلم سیر + فلفل + نمک + ابلیموی تازه»، فلفل سیاه را نیم کوب کنید در آبغوره بخیسانید و روزی سه بار مالش دهید؛ ضماد عسل + مرزه تازه  کوبیده + برگ گردوی کوبیده، مالش جوشانده فلفل قرمز (پس از حمام داغ بهتر است)، زالو اندازی (رفع سنگینی پا)، دم کرده نصف مشت گزنه - پس از صاف کردن با عسل بنوشید؛ یک شبصبح پاها را در سیب زمینی خام رنده شده ببندید؛ روزی یک قاشق عسل + کمی پودر تخم خواجه باشی، ۲/۵ گرم غاریقون با یک استکان آب چغندر میل کنید؛ ضماد مرزه  کوبیده، ضماد تفاله گشنییز  روی کف پا (احساس گرم شدن پا)، مالش روغن گرم (قسط تلخ+ مغز هسته  هلو+ روغن کنجد).فقط کسانی که ماساژ پا را امتحان کرده باشند، می دانند که میان ماساژ دادن و ندادن پاها تفاوت از زمین تا آسمان است! به همین خاطر هم ما تمرکزمان را روی ارائه روش های ماساژدادن پاها گذاشته ایم و سعی داریم تمام زیروبم های لازم را به شما یاد بدهیم تا شما هم از این کار لذت ببرید و انرژی از دست رفته را به پاهای تان برگردانید. برای این کار احتیاج به وسایل اولیه و دانستن نکات لازم دارید.ماساژ دادن هم مثل خیلی از کارهای دیگر به وسایل خودش نیاز دارد. وسایل ضروری ماساژ پا شامل یک کاسه یا تشت بزرگ است که فقط به همین کار اختصاص دارد، همچنین دو عدد حوله لطیف و گرم و لوسیون و روغن های ماساژ.اگر بعد از یک روز کاری شلوغ به منزل رسیدید و احساس کردید اگر پاهای تان زبان داشتند، الان شروع به گریه و زاری می کردند، اول از همه، پاهای تان را خیلی تمیز و با آب ولرم بشویید و خشک کنید. بعد تشت یا ظرف کوچکی را که برای ماساژ پا در نظر گرفته اید، آماده کرده و داخلش را با آب ولرم یا داغ پرکنید. (گودی تشت باید طوری باشد که حداقل تا قوزک پای شما را بپوشاند.)حالا وقت آن رسیده که دست های تان را هم زیر آب گرم بگیرید تا اگر احیانا سرد هستند، خوب گرم شوند و آماده برای ماساژ دادن.حوله ها، لوسیون و روغن را دم دست تان بگذارید. ترجیحا یک بالش یا کوسن در اطرافت تان داشته باشید تا بتوانید موقع ماساژ از آن استفاده کنید. تاکید داریم که این وسایل را نزدیک تان بگذارید که وسط ماساژ مرتب مجبور نشوید بلند شوید و دنبال شان بروید. این کار باعث می شود پا اصطلاحا سرما بخورد.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد