پیشنهاد ورزش هایی متناسب با توانایی افراد مبتلا به ام اس


پیشنهاد ورزش هایی متناسب با توانایی افراد مبتلا به ام اس

پیشنهاد ورزش هایی متناسب با توانایی افراد مبتلا به ام اس

 

اهدافتان را طوری انتخاب کنید که قابل دستیابی باشد. در این صورت عبور از هر مرحله یک پیروزی محسوب می شود و تا زمانی که در آن مرحله احساس راحتی نکردهاید به مرحله ی بالاتر نروید. مهم نیست که رفتن از یک مرحله به مرحله ی دیگر یکی دو روز یا یک هفته طول بکشد، مهم انجام آن است. انجام دهید؛ این کار کلید موفقیت شماست پزشک یا فیزیوتراپ شما میتواند در طراحی ورزشی کهدقیقاً مناسب حال شما باشد، کمکتان کند.

*«من قبل از اینکه به ام اس مبتلا شوم از ورزش متنفر بودم، حالا که جای خود دارد.» خوب، شما از دویدن آهسته، شنا، ورزشی های هوازی، یا هر ورزش دیگری که عرقتان را در بیاورد خوشتان نمیآید. اما لازم نیست. فعالیت فیزیکی حتماً رقابتی باشد و به خاطر آن به ورزشگاه بروید. می توانید در باغچه تان کار کنید، در یک فروشگاه راه بروید، در یک کلاس یوگا عضو شوید، یا با بهترین دوستتان به پیاده روی بروید.

اگر عاشق تماشای فیلم سینمایی هستید، یک تلویزیون جلو دستگاه تردمیل یا دوچرخه ی ثابت قرار دهید و در کنار هنرپیشه های مورد علاقه تان ورزش کنید - شما می توانید آنها را تماشا کنید اما آنها نمی توانند شما را ببینند، پس میتوانید کارتان در را انجام دهید. شما این شانس را دارید که اگر چند دقیقه به زمان ورزشی همیشگی تان اضافه کنید، میتوانید صحنه ی بعدی فیلم را هم ببینید.

*من عاشق رقابت بودم و اگر نتوانم کاری را به صورت رقابتی انجام دهم، اصلا علاقه ای به انجام ان ندارم.» همه ی کسانی که مثل شما روحیه ی رقابتی دارند، شاید با دشوارترین چالش مواجه باشند. زمانی که  بهترین یا سریع ترین یا سرسختترین فرد بودن، امکان نداشته باشد، باید در اهدافتان تجدید نظر کنید. شاید بتوانید سطح ورزشی را که انجام می دهید، است زیرا ورزشی عملکرد قلبی عروقی و قدرت عضلانی تان را بهبود میبخشد.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد