پیشگیری از سرطان با مصرف لوبیا سبز


 پیشگیری از سرطان با مصرف لوبیا سبز

 پیشگیری از سرطان با مصرف لوبیا سبز

 لوبیا سبز برای قلب بسیار خوب است، و فیبر، پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده دارد.  لوبیا سبز غنی از عوامل قوی ضدسرطانی و مهارکننده پروتئاز است. لوبیا باکتریهای روده را تحریک به آزاد کردن اسیدهای چرب زنجیر کوتاه میکند که کلسترول «بد» را کاهش داده، فشار خون را پایین آورده، و احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را کمتر می کند.لوبیا سبز منبع غنی ویتامین A است. ویتامین A ماده ای ضداکسایش است که با اسیب ناشی از بنیان های آزاد مقابله کرده، بدن را در برابر عفونت ها محافظت کرده و وضعیت پوست و قدرت دید را بهتر میکند.  لوبیاسبز تازه ویتامین های B ،C ،E، و نیز اسیدفولیک، آهن، منیزیم، کلسیم و منگنز هم دارد. لوبیا را کمی بخارپز یا حتی به صورت خام بخورید، و به سالاد اضافه کنید تا همه منافع غذایی این داروی سبز طبیعی را دریافت کنید.لوبیا سبز به طور سخاوتمندانه‌ای حاوی رنگدانه‌ی آنتی اکسیدانی به نام فلاوونوئیدها است. فلاوونوئیدها برای بدن ما بسیار مفیدند. نتایج پژوهش‌هایی که در دانشگاه Deakin استرالیا انجام شده نشان می‌دهد ترکیبات فلاوونوئیدی رشد سلول‌های سرطانی سینه و روده ها را کاهش می‌دهد.ویتامین C در لوبیا سبز به وفور یافت می شود. این ویتامین هم مانند ویتامین K در بهبود زخم موثر است و علاوه بر این، نقش موثری در پیشگیری از سرطان دارد. اهمیت مصرف ویتامین C به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی آن است و با مصرف کافی آن می توان مولکول های DNA بدن را از خطر آسیب ها و نابهنجاری ها حفظ کرد که منشا بسیاری از بیماری های صعب العلاج مانند سرطان هستند. با جای دادن لوبیا سبز، به ویژه لوبیا سبز تازه در برنامه غذایی خود، از خطر ابتلا به بیماری های صعب العلاج در امان بمانید.لوبیا سبز سرشار از ویتامین A است؛ ویتامینی که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود و مصرف آن در پیشگیری از افزایش کلسترول بد خون، ناراحتی های قلبی و سرطان موثر است. از دیگر فواید این ویتامین، به تعویق انداختن علائم پیری زودرس، مانند پدیدار شدن چین و چروک، تیرگی پوست، پیدایش لکه های تیره و خشکی پوست است.منگنز دارای دو خاصیت مهم است. یکی آنکه در کاهش پوکی استخوان موثر است و دیگر آنکه بدن با برخورداری از مقدار کافی از این عنصر، می تواند مواد مغذی را بهتر و بیشتر جذب کند و خوردن لوبیا سبز می تواند نیاز بدن به این عنصر مهم را تامین کند.حتماً از ضرورت مصرف مواد غذایی فیبردار و نقش مهم آنها در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها آگاهی دارید. لوبیا سبز حاوی مقدار کافی فیبر است که مصرف آن به اشخاصی که از ناراحتی های روده رنج می برند توصیه می شود. یکی از فواید مصرف مواد غذایی فیبردار، کاهش سطح کلسترول خون است. از آنجا که فیبر موجب تنظیم سطح قند خون می شود، به مبتلایان به بیماری دیابت توصیه می کنیم که از خوردن لوبیا سبز به شکل خوراک و یا سالاد غافل نشوند.چنانچه تصمیم دارید یک رژیم لاغری سالم را رعایت کنید، حتماً لوبیا را در برنامه غذایی خود بگنجانید، زیرا لوبیا با وجود چربی و کالری کم، دارای فیبر و مواد غذایی فراوان است و می تواند از یبوست نیز جلوگیری کند. خوردن لوبیا سبز را به خانم های باردار نیز پیشنهاد می کنیم. تحقیقات نشان داده است که مصرف این ماده غذایی در دوران بارداری بر رشد و سلامت قلب جنین تاثیر مثبتی دارد و از سوی دیگر دارای آهن کافی است و هم در دوران بارداری و هم در زمان شیردهی، غذایی مناسب محسوب می شود.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد