چاشنی های غذایی در رژیم غذایی


چاشنی های غذایی در رژیم غذایی

چاشنی های غذایی در رژیم غذایی

 درباره چاشنی های غذایی باید چند نکته را به یاد داشته باشیم. این مواد باید توسط متخصصان مواد غذایی و با استاندارد و مشخص، تهیه و سپس مصرف شوند. این مواد برای طعم غذاها به کار می روند و ارزش غذایی چندانی ندارند. نمک با دیگر چاشنی های شیمیایی و رنگی فرق دارد و میتوانید آن را به غذا اضافه کنید. البته بعضی از این چاشنی های غذایی مانند (نیتریت ها) اثرات سرطانزا بر سلول دارند؛ هر چند که گاهی برای حفاظت گوشت از میکروب ها مفید هستند و از رشد مسمومیت ناشی از کنسروها جلوگیری میکند. در ضمن، زمانی که تعریق بدن بر اثر فعالیت های بدنی افزایش مییابد، خوردن نمک و الکترولیت های لازم، ضروری است .بهترین چاشنی‌ غذا و كلید طلایی طول عمر مجموعه  این ادویه دارای فواید بسیار زیادی می باشد، یکی از این فواید طول عمر زیاد می باشد و در غذاهای هندی به وفور استفاده می‌شود و در آشپزی آسیایی‌ها و هم چنین آمریكایی‌ها نیز جایگاه مهمی دارد. زردچوبه كه بعنوان طلای ادویه‌های غذایی شناخته شده است، حاوی ماده‌ای موسوم به «كوركومین» است كه خاصیت آنتی اكسیدانی فوق‌العاده بالایی دارد و هم چنین حاوی بسیاری از مواد شیمیایی مفید دیگر است.به گزارش ایسنا، این ادویه در غذاهای هندی به وفور استفاده می‌شود و در آشپزی آسیایی‌ها و هم چنین آمریكایی‌ها نیز جایگاه مهمی دارد. دكتر مهتاب جعفری استادیار داروسازی در آمریكا در این باره تاكید كرد: نتایج آزمایشات ما نشان می‌دهد كه این ادویه خواص ضد التهابی و ضد سرطانی فوق العاده‌ای دارد و با پیشگیری از تشكیل تومورها و بهبود عملكرد اعضای بدن و تحرك آنها، سبب افزایش طول عمر می‌شود.این ادویه روی ژن‌های مربوط به سرطان و نیز ژنهای مربوط به افزایش سن تاثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری شینهوا، دكتر جعفری می‌گوید: برای بررسی نقش احتمالی كوركومین در پیشگیری از سندرم حاد گرفتگی تنفسی، سرطان كبد و پوكی استخوان پس از یائسگی، انستیتو ملی سلامت در آمریكا بودجه اختصاصی را در نظر گرفته است.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد