چرا باید وضعیت مصرف غذاهایمان راتغییر دهیم؟


چرا باید وضعیت مصرف غذاهایمان  راتغییر دهیم؟

چرا باید وضعیت مصرف غذاهایمان را تغییر دهیم؟

 برای اینکه امروزه بر اغلب اشخاص محرز و مسلم شده است و خطرات شکم گندگی، بزرگی شکم و بطور کلی چاقی را بخوبی میدانند و نه فقط لاغر ها بفکر چاق شدن نیستند بلکه خود چاق ها هم در ذلت و مزاحمت هستند، از هر حیث و هر جهت از حیث مالی و جانی فرمودید چرا؟ برای اینکه امروزه نمیگویم همه کسی بلکه اغلب اشخاص رابطه بین غذاها و بیماریهای قلبی را بخوبی، میدانند و چقدر خوش وقتم که اقلاً ولو برای احتراز از ناراحتی های قلبی شان کمی بهداشت غذائی شان میرسند امانه آنچنان که لازم و واجب است.برای اینکه کمتر کسی رابطه بین نمک و زیادی فشار خون را میداند و بهمین لحاظ هم دیده می شود بدون اینکه قبلاً غذا را بچشند نمکدان را برداشته روی غذاشان نمک اضافی میپاشند غافل از اینکه بدانند چه بلائی بر سر قلب و فشار خونشان می آورند و یا اینکه آیا غذاشان شور است یا کم نمک و یا متوسط، باز فرمودید چرا وضعیت غذایمان را تغییر دهیم؟ برای اینکه هنوز اکثر مردم زیان های فراوان خوردن قند و شکر و شیرینی اضافی را نمیدانند و شاید باورشان نشود که علت عمده کرم خوردگی و ضایعات دندان بچه ها و بعدا در بزرگی در نتیجه خوردن آن شیرینی اضافی ایام کودکی است، تازه از بروز و عوارض مرض قند آن بگذریم  مسلماً عوارض خوردن آن همه گوشت را نمیدانند (با وجودگرانی و کمیابی گوشت) و شاید از دردهای نقرسی نمی ترسند و فراموش کرده اند که انسان گوشتخوار کامل نیست بلکه بیشتر غلات و سبزی و میوه خوار است. در هر صورت اینها بود دلایلی که میخواهم چند دقیقه ای بلکه بیشتر در خصوصی راهنمای غذائی با هم صحبت داشته باشیم، بخصوصی که اگر شما هم دقت بفرمائید خواهید دید که بیشتر مردم یا بطور متوسط تقریباً ۴۰ درصد اشخاصی اضافه وزن دارند برای دانستن اضافه وزن قدتان را اندازه بگیرید (بدون کفش) هر قدر از یک متر اضافه بود آن سانتیمتر را به کیلوگرم حساب کنید، مثلا ۱۶۵ سانتیمتر قد ۶۵ کیلوگرم در اقایان و ۶۰ کیلوگرم در خانم هاآن همه دندان دردها، آن همه کرم خوردگی دندان، این همه عوارض قلبی، این تعداد سکته های قلبی و حمله های قلبی، در جوانی این قدر زیادی فشار خون آن هم از سن ۱۶ سالگی، آخر چرا؟ بجهت این همه بی احتیاطی های غذائی از هر حیث و هر جهت میباشد با باین جهات است که من باز معتقدم که (قالب این خشت با تش فکن - خشت نو از قالب دیگر بزن) باید برنامه های فعلی غذائی را عوض کرد و برنامه جدیدی ریخت تا سالم بود و سالم ماند و تا (سرکارها تندرستی بود) این برنامه نه فقط باید شامل من و شما باشد بلکه شامل همه کسی باشد. حالا خودمانیم آیا قبول ندارید که اغلب اشخاص غذاها و خوراکیها را بیشتر از روی قیمت و خوشمزگی آن میسنجند نه خواص بهداشتی آن، مثلاً چون فلان غذا گرانتر است پس بهتر است و از آن زیادتر میخورند در حالیکه چنین نیست بلکه باید خواص غذائی خوراکیها را دانست و باندازه نیاز بدن خورد، نه باندازه اشتهای بغذا و نیاز شکم، باصطلاح بهداشتی باید موازنه غذائی، Balanced Diet را درنظر گرفت بخصوص ارزش، کالری زائی یا انرژی زائی آن غذا را درنظرگرفت (پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و هیدرات دوکربن) آن غذا را. در غیر اینصورت تمام غذاها و خوراکی ها بجای اینکه لذت بخش باشند ذلت بخش خواهند بود بجای اینکه نافع باشند، مضر و بیماری زا خواهند بود

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد