چطور ساعت خوابمان را تنظیم کنیم ….؟؟ 


 چطور ساعت خوابمان را تنظیم کنیم ….؟؟ 

 چطور ساعت خوابمان را تنظیم کنیم ....؟؟ 

 مقدار خواب مناسب شبانه بین ۶ تا ۸ ساعته و تو این مدت، ذهن فرصت داره تا کارهای مربوط به پاکسازی،ترمیم و پالایش و رشد را انجام بدهد . پس گام اول اینه که حتما این مقدار خواب شبانه را داشته باشی. حالا برای اینکه ساعت خوابت را تنظیم کنی ببین که به طور معمول قراره که صبح ها چه ساعتی از خواب بیدار بشی، از این ساعت مقرر بین ۶ تا ۸ ساعت به عقب برگرد و زمان بدست آمده را به عنوان ساعت خواب خودت یادداشت کن وخودت را متعهد کن که راس این ساعت تو رختخواب باشی و آماده خوابیدن بشی.مثلا من صبح ها ساعت ۷:۳۰ از خواب بیدار میشم و تصمیم دارم که ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشم پس شب ها راس ساعت ۲۳:۳۰ به رختخواب میرم. دوست من این یکی از مهمترین اقداماتیه که باید حتما انجام بدی و از همین امشب تصمیم بگیر که اینکار را انجام بدی و ساعت خوابیدن خودت را مشخص کنی. ممکنه که الان این سوال به ذهن  برسه که من الان شبها خیلی دیروقت می خوابم و صبح ها هم باید زود بیدار بشمچطوری باید اینکار را انجام بدم؟جواب خیلی راحته. کافیه از امشب، شبی یک ساعت زمان خوابیدنت را به عقب بکشی ولی صبح ها راس همون ساعت مقرر بیدار بشی و در طول روز تحت هیچ شرایطی نخوابی ومتوجه میشی که هنگام شب چنان به خواب میری که خودت باورت نمیشه و شب بعد باز هم یک ساعته دیگه آنرا به عقب بیار و طی چند شب آتی، بدین ترتیب ساعت خوابت را مطابق ۶تا ۸ ساعتی که مد نظرت هست تنظیم کن.یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است  به ذهنت خطور کند این است  که بعضی شب ها امکانش نیست که راس ساعتی که تنظیم می کنم بخوابم مثلا مهمون دارم یا جایی مهمون هستم یا مشکلی واسه یکی از اعضا خانواده بوجود اومده و غیره ، تو این شرایط باید چکار کنم؟پاسخ اینه که دوست من قرار نیست هر شب این مسائل را تجربه کنی و وقتی که تو به این روش عادت کنی اگر بعضی از شبها هم نتونی سر ساعت مقرر بخوابی چون ذهنت را پرورش دادی که باید راس ساعت بخوابی بلافاصله در یکی دو روز آینده تو را به همون شرایطی که ایجاد کرده ای بر می گردونه، پس جای هیچ نگرانی نیست و اجازه نده که این توجیهات ذهنی تو را از انجام این اقدام مهم منصرف کند.توجه داشته باشید  که پس از چند روز که اینکار را انجام دادی خودت متوجه میشوی که راس اون ساعت مقرر چنان احساس خواب آلودگی و نیاز به خواب را حس می کنی که هر جوری باشه خودت را به رختخواب می رسونی تا بخوابی و این یک قانون مهم ذهنیه دوست من یادت باشه. چون تو برنامه ریزی ناخودآگاهت را تغییر داده ای.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد