قالب وردپرس درنا توس
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / چند توصیه برای از میان برداشتن مشکلات دردسرساز در بیماران مبتلا به ام اس
ام اس
ام اس

چند توصیه برای از میان برداشتن مشکلات دردسرساز در بیماران مبتلا به ام اس

چند توصیه برای از میان برداشتن مشکلات دردسرساز در بیماران مبتلا به ام اس

 

انجام کار مفید

زندگی روزمره پر از فشارهای روحی کوچکی است که ممکن است روی هم جمع شده و به استرسی های بزرگ تبدیل شود. به عبارت دیگر، هیچ یک از اتفاقاتی همچون – مشکل پیدا کردن با لبه ی پایینی پیراهن، گیرافتادن در ترافیک یا گم . کردن فایلی که برای اولین کنفرانستان بدان نیاز دارید، چیزی نیست که شما را به هم بریزد.

در حقیقت، همزمانی آنها با یکدیگر یا عقب بودن شما از برنامه ی زمان بندی تان باعث بدتر شدن اوضاع میشود. بنابراین از بابت ناملایمات کوچک، را درمانده و ملول نشوید. در اینجا به چند توصیه برای از میان برداشتن این مشکلات دردسرساز میپردازیم:

جهت اینکه بتوانید به هر جایی که نیاز است بروید، برای خودتان یک وقت اضافه قائل شوید. احساسی اینکه دائم عجله دارید و وقت کم می آورید برای هر کسی ناخوشایند است؛ این احساس زمانی که به خاطر علایم ام اس  سرعت تان کمتر هم شده باشد، دوچندان می شود. فضای محل زندگی و کارتان را طوری سازماندهی کنید تا وسایلی که هر روز با آنها سروکار دارید، در جای معینی قرار داشته باشند. هیچ چیز استرسزاتر از این نیست که نصف وقتتان برای یافتن وسایل مورد نیازتان تلف شود (و نصف دیگر را هم صرف مانور دادن از میان وسایل پخش وپلا بر کف زمین کنید).

که توانستید» از راههای میان بر استفاده کنید. از مهمترین وسایلی که فناوری حمایتی (AT) در اختیارتان گذاشته، سود ببرید و در صورت نیاز، درخواست کمک کنید

در طول روز زمانهایی را به استراحت اختصاص دهید. وقتی احساس خستگی می کنید، همه چیز به نظر استرسزاتر میآید. وقت گذاشتن جهت تجدید قوای جسمی و فکری، به شما در پشت سر گذاشتن استرس، کمک میکند

هر روز به یک موضوع که میخواهید فقط برای خودتان انجامش دهید، فکر کنید و سپس از انجام آن مطمئن شوید. راحت است که تمام وقتتان را صرف انجام کارهای دیگران کنید

همسر، فرزندان، رئیس و همکارانتان، همگی صف کشیده اند، با انواع و اقسام درخواستهایی که وقت و انرژی شما را میگیرد. وقت گذاشتن برای اینکه به کارهای خود برسید، خودخواهی نیست  لازمه ی سلامتی و تندرستی شماست. از پیش، برنامه ریزی کنید. احساس آمادگی بیشتر در شرایط مختلف، باعث میشود استرسی کمتری داشته باشید.

ذکر چند نکته در این رابطه به برنامه ریزی شما کمک میکند: هوظایفی از قبیل خرده کاریهای خانگی، مأموریتها و فعالیتهای شغلی را طوری سازماندهی کنید که عمدهی آنها قابل توجیه با با چه کارهایی را باید کجاها انجام دهید – از یک بخش به خصوص در در شهر گرفته تا زیرزمین، روی زمین، یا جایی که دفتر رئیستان قرار دارد — و بعد همگی را در همان زمان انجام دهید. انجام کارهابه صورت حساب شده خیلی کمتر از این طرف و آن طرف دویدن بی برنامه، استرس ایجاد میکند.

مطلب پیشنهادی

ام اس

بهترین راهکار در مواجهه با سوال حالت چطوره؟

بهترین راهکار در مواجهه با سوال حالت چطوره؟   برای کسانی که به شما نزدیکند، …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *