چند نکته در مورد غذایی که می خوریم…


چند نکته در مورد غذایی که می خوریم…

چند نکته در مورد غذایی که می خوریم ...

خانم محترمه، آقای عزیز، بخشید، معذرت میخواهم آیا غذای امروزتان را میل کرده اید نوش جان کرده ای؟ آیا میتوانم بپرسم چه خورده اید؟ و چقدر خورده اید؟ نمیگویم چه قسم غذائی باقلا پلو یا آبگوشت؟ و چقدر؟ یک بشقاب یا دو بشقاب؟ نه، منظورم این است که هر کسی هر غذائی می خورد باید ترکیبات آن غذا و خواص آنرا بداند، بقول ما دکترها بداند آیا چقدر پروتئین خورده است، پروتئین حیوانی یا نباتی؟ چقدر چربی خورده شده چربی جامد یا مایع، مواد قندی چه اندازه؟ و بطور کلی بداند چقدر کالری خورده شده و از همه مهمتر باید بداند در آنروز بدنش چند کالری لازم داشته و لازم دارد، آیا زیادتر از احتیاج خورده شده (که بالطبع چاق و مریضی و بدقواره خواهد شد) و یا خیلی کمتر از نیاز بدن کالری خورده شده (که بالطبع لاغرتر می شود) بهرحالی هر کسی باید بداند چه می خورد و چرا می خورد.نکته مهمتر این است که نفرمائید چه غذای خوشمزه ای است، باز هم میلم میکشد، باز هم اشتها دارم، لطفاً تفاوت بین اشتهای کاذب و اشتهای حقیقی را فراموش نفرمائید. اشتهای حقیقی شده اید اما برای خوشمزه بودن باز هم میخواهید بخورید، ببینم اگر غذاتان بدمزه بود باز هم اشتها داشتید؟ ابداً.حالا برای اینکه بدانید چه غذائی میل کرده اید و چقدر لازم داشته اید و لازم دارید، برای حفظ سلامت جسمی و اندامی شما چند دستور بهداشت غذائی و چند دستور رژیم غذائی و تعداد زیادی کالری های موجود در خوراکی های معمولی را و بقیه آنرا در این قسمت باطلاعتان میرسانم تا حقیقتاً بدانید چه غذائی میلی کرده اید و چند کالری، حالا بفرمائید سر سفره یاسر میز غذا، البته با درنظر گرفتن جدول کالری.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد