قالب وردپرس درنا توس
خانه / درمان بیماری ها با داروهای گیاهی / چند نکته مفید در ارتباط با رژیم چاقی
چاقی
چاقی

چند نکته مفید در ارتباط با رژیم چاقی

 

چند نکته مفید در ارتباط با رژیم چاقی

بسیاری از مردم به محض اینکه اسم رژیم می آید به خود می لرزند و تصور می کنند که رژیم عبارت است از کسر غذا تا حدی که بدن از وزن معمولی و لازم خود نیز کمتر شود بعضی خیال می کنند که رژیم عبارت است از خوردن چند دانه قرص یا شربت تلخی که اشتها را کم کند، در حالی که اصلاً چنین نیست.

رژیم عبارت است از تعادل غذای روزانه و آن کسی که رعایت رژیم روزانه را می کند. نه تنها سلامت خود را از دست نمی دهد، بلکه همیشه شاداب و سرزنده است. به طور خلاصه رژیم هنر خوب تغذیه کردن می باشد.

این چند نکته را خوب به خاطر بسپارید 

۱- در محیطی آرام بخش غذا را آهسته بخورید.

۲- در هر غذا از پروتیین های درجه یک بچشید و بخورید.

۳- مصرف هیدرات دو کربن ها (مواد نشاسته ای و قندی) را به حداقل برسانید و سعی کنید غذا را بیشتر بجوید، عمل جویدن غذا اجازه می دهد که به مرکز سیری که (هیپوتالاموس) قرار گرفته است علامتی بدهد و اعلام کند که گرسنگی برطرف شده و شما بیش از حد نخوریده صبحانه را با یک لیوان آب میوهٔ تازه شروع کنید و نیم ساعت قبل از شام یک لیوان آب میوه یا سبزی ها یا آب گوجه فرنگی بنوشید و استراحت کنید.

از سالاد و سبزی ها استفاده کنید. از گوشت های سرخ شده بپرهیزید و از سبزی هایی مانند کاهو، شاهی، کاسنی، و کاهو پیچ دریغ نکنید. گوشت و ماهی وقتی با سالاد سبزی ها که با روغن مایع نباتی تهیه شده باشد همراه شود، متابولیسم بازالی را بیدار کرده و شما را از اضافی وزن راحت می کند، بدون اینکه از گرسنگی رنج ببرید.

به این سه صورت غذا توجه کنید

ده دقیقه قبل از صبحانه مخمر آبجو، یک لیوان آب پرتقال، دو قاشق سوپخوری پنیر سفید با کمی عسل میل نمایید.

ده دقیقه قبل از غذا مخمر آبجو، ماهی بی چربی کباب شده با گوجه فرنگی، سالاد و شاهی آبی همراه با روغن مایه نباتی.

ده دقیقه قبل از شام مخمر ابجو و یک کاسه پر سالاد کاهو که چاشنی ان روغن زیتون باشد.

توصیه میشود ورزش را فراموش نکنید و ازورزش ھایی چون: راہ پیمایی، شنا، دوچرخه سواری استفاده کنید، زیرا بهترین وسیلهٔ کنترل وزن بدن می باشند.

درمان گیاهی چاقی

هویج: خنک و اشتهاآور و مصرف آن برای اشخاص چاق توصیه شده است.

صبحانه خود را به خوردن میوه اختصاص دهید و تا ظهر غذای دیگری نخورید، بهترین میوه برای این کار پرتقال، آلو، گوجه و گلابی می باشد.

سیب: سرشار از ویتامین های آ، ب و ث می باشد، دارای مواد آهنی، آهک، کلسیم، فسفر، منیزیم و سلیسں می باشد، برای اشخاص چاق بسیار مفید است. آبغوره: آبغوره برای درمان چاقی بسیار مناسب است، ولی برای خانم های بار دار خوب نیست.

انگور: انگور را شب میل کنید و بخوابید.

آب لیمو : برای از بین بردن چربی و پیه بدن هر روز صبح ناشتا آب لیمو با شکر میل کنید

پرتقال: بهترین درمان لاغری است و همچنین جوشاندهٔ یک پرتقال و سه عدد لیمو در نیم لیتر آب به مدت ده دقیقه و به اضافهٔ یک قاشق سوپ خوری عسل با جوشانیدن مجدد آن نوشابه ای به دست می آید که برای درمان چاقی بسیار مفید است.

خیار:آب خیار در دفع سموم بدن کمک می کند و برای اشخاص چاق تجویز می شود.

تره تیزک: یا شاهی دارای ید می باشد و اشخاص چاق را لاغر می کند.

زیرہ: مصرف زیرہ برای اشخاص چاق تجویز می شود.

کلم:آب برگ کلم را برای درمان چاقی تجویز کرده اند.

ماست: برای لاغر شدن از رژیم ماست استفاده کنید، مخصوصاً از ماست بی چربی

چوبک : دم کردهٔ برگ یا ریشهٔ چوبک به مقدار سه فنجان در روز قبل از غذا برای افراد چاق مؤثر و مفید است.

کدو: از سبزی هایی است که مواد مغذی آن کم و تقریباً مواد قندی و چربی ندارد و به همین جهت کدوی پخته برای اشخاصی چاق خوراکی مطبوع و مفید است.

موارد پرهیز: برنج، شکر، قند، گوشت، کره، ماست، شیر پرچرب، خرما، انجیر، تخم مرغ، سیب زمینی، نمک، روغن نباتی

مطلب پیشنهادی

درمان یبوست

دوای یبوست از نسخه های طب سنتی

دوای یبوست از نسخه های طب سنتی   پیوست از یک جانشینی و خوردن غذای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *