چه خوراکی اسیدی وچه خوراکی قلیایی می باشد..؟؟


چه خوراکی اسیدی وچه خوراکی قلیایی می باشد..؟؟

چه خوراکی اسیدی وچه خوراکی قلیایی می باشد..؟؟

 هستند کسانیکه یا بیمارانیکه مبتلا به برخی بیماریها یا عوارض و یا بالاخره ناراحتی های جهاز داخلی هستند مثلاً دچار زخم اثنی عشر(دوازدهه) و یا زخم معده و یا ورم معده و از این قبیل عوارضی دچار هستند و درباره رژیم غذائیشان معطل می مانند و نمیدانند چه خوراکی بخورند و چه خوراکی برای آنان ممنوع و مضر است و اکثر اوقات یا از خوردن برخی غذاهای مفید برای آنان، خودداری میکنند (در حالیکه برای انان مفید است) و در سایر مواقع از خوردن بعضی غذاهای مضر خودداری نمیکنند. (در حالیکه برایشان حقیقتاً مضر است) میل میکنند و بعدا مبتلا به ناراحتی بیشتر می شوند و خودشان تعجب میکنند و اظهار می دارند که من که چیزی نخوردم فقط از فلان غذا یک کمی آن هم دو بشقاب یا یک بشقاب خورده ام. بهرحالی ضمن اظهار تشکر از این قبیل اشخاص یا بیماران که حقیقتاً در پی بهداشت و سلامت خودشان هستند و وقت و بیوقت از این سوال ها می پرسند اسفناجماده غذایی محبوب ملوان زبل یکی از برترین های مواد غذایی قلیایی است.این سبزی خوشمزه از نظر ارزش غذایی نیز یکی از کامل ترین ها و بهترین ها محسوب می شود. اسفناج حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و فیبرهای غذایی است که تأثیر زیادی در بهبود عملکردهای بدن دارند. این سبزی نیز مانند دیگر سبزیجات، سرشار از کلروفیل است که ترکیب قلیایی و فوق العاده برای خون محسوب می شود. شما با مصرف اسفناج مواد زیر را به وفور دریافت می کنید و از برخی بیماری ها دور می شوید: ویتامین های A، C، B2، B9، E و K مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن فیبرها خیار یکی از کم کالری ترین میوه ها و همچنین یکی از قلیایی ترین مواد غذایی موجود در طبیعت می باشد. خیار حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان مانند لیگنان ها است که برای پیشگیری از بیماری های مزمن موثر هستند کلم پیچ و خانوادهبه طور کلی کلم ها قدرت سم زدایی داشته و کلسترول خون را کاهش می دهند. به همین دلیل نیز خواص درمانی دارند. کلم پیچ و اکثر کلم های دیگر حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان هستند که آسیب های رادیکال های آزاد و چندین نوع سلول سرطانی را کاهش می دهند.این کلم برای قلیایی کردن خون بسیار موثر است و حالت اسیدیته آن را کاهش می دهد. شما با مصرف کلم این مواد مغذی را جذب بدن می کنید: ویتامین های A، C و K گلوکوزینولات کلروفیل مواد معدنی مانند پتاسیم، زینک (روی) و آهن خیاربیشترین تأثیر خیار مربوط به آب زیاد موجود در آن است که به ۹۵ درصد می رسد. این میزان آب باعث شده است خیار یکی از کم کالری ترین میوه ها و همچنین یکی از قلیایی ترین مواد غذایی موجود در طبیعت می باشد. خیار حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان مانند لیگنان ها است که برای پیشگیری از بیماری های مزمن موثر هستند. شما می توانید به روش های مختلف خیار مصرف کنید و از خواص آن بهره ببرید. در واقع با مصرف این میوه پرطرفدار مواد زیر نصیبتان می شود:ویتامین های A، C، K و خانواده B مواد معدنی مانند منیزیم، سلنیوم، مس، پتاسیم، آهن و زینک بروکلیاگر می خواهید سالم تر باشید هر هفته حداقل ۴ مرتبه بروکلی میل کنید. این سبزی پرخاصیت منبع کلروفیل، آنتی اکسیدان ها و فیبرهای غذایی است که باعث کاهش حالت اسیدیته خون و دفع سموم می شوند. مصرف بروکلی باعث بهبود عملکرد قلب و عروق و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. با مصرف این سبزی خوشمزه مواد زیر را جذب بدن می کنید: ویتامین های A، B2، B6، C و K مواد معدنی مانند منگنز، پتاسیم، منیزیم و کلسیم پروتئین ها به دلیل طعم اسیدسیتریک، اکثر مردم تصور می کنند که لیموترش به مواد غذایی اسیدی تعلق دارد. اما این باور کاملاً اشتباه است و لیموترش جزو مواد غذایی قلیایی فوق العاده محسوب می شود

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد