چه میخوریم؟و چرا میخوریم؟(قسمت دوم)


چه میخوریم؟و چرا میخوریم؟(قسمت دوم)
۱ - کلسیم: در ساختن استخوانها دندانها فراوان بکار میرود، در تعدیل عمل اعصاب، در سلامت خانم باردار و طفل در شکم او بسیار لازم و ضروری است.2-منیزیم: در کاهو، کلم، اسفناج، کرفس، گوجه فرنگی، پیازم شلغم، جو، گندم، گردو، بادام وجود دارد و باید از این ها استفاده کرد.3-سدیم: (که در نمک طعام وجود دارد و برای بیماران قلبی زیا ن آور است) در گوجه فرنگی، کرفس، کاهو، اسفناج، تربچه، برگ ترب، هویج، بامیه، گل کلم، پنیر، تخم مرغ، کشمش، زردآلو، سیب، مرکبات، عدسی (مرجومک)، زیتون و بسیار مواد4-پتاسیم: (که برای بیماران قلبی مفید است) در انجیر خشک، کاهو، اسفناج، گوجه فرنگی، خیار، زردآلو، کشمش، عدسی، مویز و بسیار خوراکیهای دیگر. فسفر: (که برای حافظه لازم و ضروری است) در پیاز، گل کلم، خیار، کاهو، شلغم، زرده تخم مرغ، مغز گردو، اسفناج موجود اهان: (برای تقویت خون و عضلات و خوش اب و رنگی لازم و ضروری است) در اسفناج، گوجه فرنگی، مویز، انجیر (بخصوصی انجیر خشک)، انگور، عسل، زرده تخم مرغ، بادام، شلغم، کاهو، عدس، خرما، گردو، گلابی و از این قبیل، ید: (که ماده اصلی و اساسی تیروئید و جهت درمان گواتر ضروری است) در تربچه، ترب، کاهو، گوجه فرنگی، اسفناج،خیار، هندوانه، سیر، پیاز، انگور و بسیاری مواد دیگر موجود است5- منگنز: در جعفری، کدو، بامیه، بادام، زرده تخم مرغ، گردو و… است.خلاصه سایر مواد از قبیل کلرین، سیلیس، فلورین و... انواع و اقسام مواد دیگری که در طبیعت موجود است در بدن و جسم آدمی وجود دارند که برای سلامت این جسم و ان جان انسان لازم و  ضروری است و طبیعت هر کدام را بنحو احسن در دسترس بشر گذاشته تا از آنها استفاده لازم و کافی نماید و حقیقتاً شاکر و سپاسگذار باشد. کمی هم دربارہ ویتامینها صحبت کنیم:ویتامین (ا)این ویتامین کمک زیادی برشد انسانو  دید چشم و درمان جوش های صورت و پائین آوردن فشار خون می کند. ویتامین (ا) در چربیها (کره، خامه، سرشیر، شیر، پنیر) و همچنین در روغن ماهی، ماهی، کلم، کاهو، گوجه فرنگی، هویج، زرده تخممرغ، نخود، ذرت و... موجود است. .ویتامین (ب) Bشیرده، کمک به توالد و تناسلی و از این قبیل مفید است و در مخمر بخاطر داشته باشید که ویتامین برای درمان عارضه (بری بری) سرگیجه مخصوص که شخص جهت را گم میکند بسیار لازم و ضروری است. بخصوص ویتامین ب۶ برای درمان حالت تهوع و . .استفراغ مخصوصاً در ویار خانم های حامله اثر مفید فراوانی دارد این ویتامین اعمال زیادی در بدن انجام میدهد، برای ترمیم نسوج، و از بین بردن سموم، جذب آهن، جذب اکسیژن و از این قبیل بکار می رود و در این مواد فراوان است در مرکبات، انگور، سبزیها، کلم، کاهو، بخصوصی در جعفری، شاهی (تره تیزک ) فلفل .سبز و عموم سبزیهاD ویتامیندر ماهی، روغن ماهی، زرده تخم مرغ و  شیر فراوان است (اما شیر نه آشیر.) .ویتامین (ای)برای خانم های باردار و تقویت اعمال بچه دار شدن مفید است و در تخم مرغ، کاهو، سیب، زیتون، لوبیاسبز، و بعضی سبزیها یافت می شود.ویتامین (کا) Kبرای جلوگیری از خونریزی ها و در کلم و بخصوص در (گزنه) یافت می شود که می توان این گیاه گزنه را بصورت بورانی مصرف کردچه میخوریم؟و چرا میخوریم؟(قسمت اول)

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد