قالب وردپرس درنا توس
خانه / بیماریهای استخوان مفاصل و ماهیچه ها / چگونه با ورزش از پوکی استخوان جلوگیری کنیم .؟؟
پوکی استخوان
پوکی استخوان

چگونه با ورزش از پوکی استخوان جلوگیری کنیم .؟؟

چگونه با  ورزش از پوکی استخوان جلوگیری کنیم.؟؟ 

 

اثر تمرین های ورزشی بر تقویت استخوان سازی مستقیماً با طول مدت و تداوم تمرینها جهات مختلف وزن بدن را تحمل می کنند بیشتر باعث تحریک استخوان سازی می شونددر آزمایشگاه ملی بروگهاون (الویا، کوهن، استونی، کین و آلیس ۱۹۷۸) زنان یائسه که به طور گروهی یک ساعت و سه بار در هفته تمرین می کردند مورد مطالعه قرار گرفتند و از آنجایی که زنان در دوران بعد از یائسگی قرار داشتند، این انتظار در آنها وجود داشت که کاهش توده استخوانی دیده شود. پس از یک سال ورزش، حتی افزایشی نیز در توده استخوانی این افراد به وجود آمد.

در تمرینات ورزشی علاوه بر  هدف پیشگیری از شکستگی ها افزایش توده استخوانی  را نیز باید در نظر داشت. تمرینات ورزشی میتوانند وضع ظاهری بدن را نیز بهبود بخشند. با داشتن عضلاتی قوی می توان به نرمی بر روی زمین فرود آمد و از شکستگی جلوگیری کرد. همچنین با تمرینات مناسب در به دست آوردن تعادل و چابکی می توان از سقوط و احتمال آسیب های استخوانی پیشگیری کرد.

ورزش یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان است. افرادی که به صورت مداوم ورزش می‌کنند کمتر در سنین بالاتر دچار این بیماری می‌شوند.

به گزارش انتخاب، افرادی که مشکل کمبود تراکم استخوان دارند باید به هنگام ورزش مراقبت بیشتری انجام دهند. با این حال به صورت کلی ورزش برای سلامت استخوان‌ها مفید است.

ورزش‌های مختلف می‌تواند برای استخوان‌ها مفید باشد.

بهترین ورزش‌ها برای افزایش تراکم استخوان عبارتند از:

۱- ورزش‌هایی که وزن بدن در آن‌ها تحمل می‌شود

ورزش‌هایی همچون دویدن، طناب زدن، پیاده‌روی سریع و …. باعث می‌شود که استخوان‌ها وزن بدن را تحمل کنند. با انجام این فعالیت‌ها تراکم استخوان‌ افزایش می‌یابد.

۲- ورزش‌های قدرتی

در این ورزش‌ها از استقامت برای شکل‌گیری عضلات استفاده می‌شود. با گرفتن وزنه یا کش ورزش به بدن فشار وارد می‌شود و استقامت استخوان‌ها نیز افزایش می‌یابد.

۳- ورزش‌های تعادلی

ورزش‌های تعادلی همچون تایچی باعث می‌شوند که پاها قدرت بیشتری پیدا کنند و از افتادن در سنین پیری جلوگیری شود. در نهایت استخوان‌ها سالم‌تر باشد.

برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان بهتر است که در بیشتر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید. می‌توانید این ۳۰ دقیقه را در طول روز پخش کنید.

بهتر است که حداقل دو بار در هفته ورزش قدرتی انجام دهید.

مطلب پیشنهادی

راشیتیسم

 چه عواملی باعث بیماری راشیتیسم می شوند….؟؟

 چه عواملی باعث بیماری راشیتیسم می شوند….؟؟   راشیتیسم عبارت است از نقص و خلل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *