خانه / مغز و سیستم اعصاب / چگونه بر ترس درونمان غلبه کنیم؟
ترس
ترس

چگونه بر ترس درونمان غلبه کنیم؟

چگونه بر ترس درونمان غلبه کنیم؟

 ترس 

در درجه  اول این مسئله بسیار مهم است که اقوام و بستگان و دوستان شرایط روحی شخصی بیمار را درک نمایند. وضعیت و حالات ترس در یک شخص می تواند به شکل یکبیماری چه جسمی چه روحی رشد پیدا کند، به گونه که شخص بیمار دیگر به تنهایی قادر به حل و فصل آن نباشد. در این مرحله مراجعه به یک روانپزشک و درمان به روشرفتار درمانی ضرورت پیدا میکند.

ترس را از اضطراب، که معمولاً بدون وجود تهدید خارجی رخ می‌دهد، باید جدا دانست. علاوه بر این ترس به رفتارهای خاصِّ فرار و اجتناب مربوط است، در حالی که اضطراب، ناشی از تهدیدهایی خواهد بود که مهارناپذیر و غیرقابل اجتناب تلقی می‌شوند. ترس معمولاً با درد ارتباط دارد. مثلاً کسی از ارتفاع می‌ترسد، چه، اگر در افتد آسیب جدی خواهد دید یا حتی خواهد مرد. بسیاری از نظریه‌پردازان، چون جان برودس واتسن و پال اکمن، پیش نهاده‌اند که ترس یکی از چند احساس بنیادین و فطری است (نظیر شادمانی و خشم). ترس از سازوکارهای بقا است و معمولاً در پاسخ به یک محرک منفی خاص روی می‌دهد.

درمان ترس

زمانی که زندگی روزمره شما تحت تأثیر شدید وضعیت و حالات ترس قرار گرفته است، یا این که حالات ترس برای مدت طولانی، به طول می انجامد و یا این که به صورت مداوم این خالات ظاهر می شوند، باید به پزشک مراجعه کنید.

هر چیزی که به صورت درونی باعث ایجاد یک تعادل و توازن و تمدد اعصاب می شود، می تواند کمک کننده باشدبه عنوان مثال تمرین های تنفسی، تمرینات خود باوری، ورزش ونرمش و همچنین یوگا می تواند، بسیار مفید واقع شود. . سعی کنید در مورد مشکل و عامل ترس خود با همسرو یا شریک دوست خود گفت وگو کنید. میتوانید راهنمایی ها و کمک های شخصں متخصص، نیز استفاده کرده، یاد بگیرید که چگونه بر ترس خود غلبه نمایید.

حرکت ها و جنبش های بدنی باعث توازن روحی می شود.یوگا باعث تمدد اعصاب شدہ و سلامت وکارابی شخصںرا بالا می برد.

telegram

همچنین ببینید

بیش فعالی

بیش فعالی را در کودکان تست کنید.

بیش فعالی را در کودکان تست کنید. بیش فعالی  ختلال کم‌توجّهی – بیش‌فعالی (به انگلیسی: …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *