خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / چگونه خواب سنگین و عمیق داشته باشیم؟
سنگین کردن خواب
سنگین کردن خواب

چگونه خواب سنگین و عمیق داشته باشیم؟

 چگونه خواب سنگین و عمیق داشته باشیم؟

۱- غذای شب: باید اصولاً شب غذای سبک انتخاب شده و از سبزیجات تهیه شود. از خوردن غذاهایی که چون گوشت دیر هضم هستند باید پرهیز کرد، هم‌چنین نوشیدن الکل و قوه و چای و صرف توتون و غیره خودداری نمود. خلاصه شب باید تقریباً ۲ یا ۳ ساعت قبل از خوابیدن غذا صرف شود تا بهتر بتوانیم استراحت نماییم.

۲- وضع بدن در رختخواب: خوابیدن با پهلوی راست بهترین طرز راحت خوابیدن است زیرا گوارش غذا در این حالت اسان‌تر صورت خواهد گرفت. خوابیدن دست چپ یا شکم و پشت مخالف با وضع و کار و فعالیت دستگاه‌های کارخانه بدن انسان بوده، موجب ناراحتی و مزاحمت و تحریکاتی خواهد شد، ضمناً باید سر را به طرف شمال و پاها را به طرف جنوب قرار داد. این نوغ خوابیدن از لحاظ قوای مغناطیس بدن مفید بوده با حرکت و نیروی عظیم مغناطیس زمین مطابقت کامل دارد.

۳- سکوت در حین خواب: با وجود این‌که این موضوع بستگی با عادت دارد باز هم مراعات آن در موقع خواب برای استراحت و تمدید اعصاب لازم بوده از شرایط خواب عمیق می‌باشد.

۴- خواب قبل از نیمه شب: به طور کلی خواب قبل از نیمه شب از خواب بعد از نیمه شب عمیق‌تر و راحت کننده‌تر است. بدان جهت باید سعی کرد تا به خواب قبل از نیمه شب عادت نمود، استراحت مختصر بعدازظهرها نیز در صورت عادت مفید می‌باشد.

۵- ورزش، کار و فعالیت: منظور از خواب عبارت از رفع خستگی است. باید به اندازه کافی کار و فعالیت کرد تا خسته شد و خواب خوب نمود. بدیهی است(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) در صورت کار نکردن لااقل باید ورزش کرد، هم‌چنین در موقع خوابیدن باید سرگذشت روزانه و غم و اندوه را از خود دور نمود تا بهتر غنود، عادت به فکر و خیال بیهوده عواقب وخیمی را داراست که می‌توان آن را نوعی مرض روحی تلقی نمود که احتیاج به تداوی روحی دارد.

۶- دفع فضولات بدن: در موقع خوابیدن باید سعی کرد قبلاً روده‌ها و مثانه‌ را از فضولات خالی نمود. در نتیجه‌ی آزمایش معلوم گردید در این صورت گنجایش ریه‌ها ۲۵۰ سانتی‌متر مکعب افزایش یافته و در تصفیه خون و تنفس، حالت عمده‌ای خواهد داشت.

۷- تاریکی: خواب در اتاق تاریک بهترین خواب محسوب است. روشنایی خود سبب خستگی اعضاء بدن انسان و فرسودگی سلول‌ها را فراهم کرده, ایجاد ناراحتی‌هایی خواهد نمود. برای راحت خوابیدن و تأمین استراحت فکر و مغز و بدن بهتر آن‌که در رختخواب موقع خوابیدن، کتاب و روزنامه را دور انداخته به هیچ نوع مطالعه مشغول نشد تا فکر کاملاً استراحت نماید.

۸- اتاق خواب: باید دارای شرایطی باشد که ذیلاً از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

ادامه دارد…(بخش خواب طبیعی)

راه درمان خواب سنگین

  • برای اینکه خواب تان سنگین تر و عمیق شود، بعد از شام شب یک لیوان آب نارنگی بنوشید.
  •  چهل گرم رازیانه ی کوبیده شده را در یک لیترآب سرد ریخته و ۱۰ دقیقه بجوشانید. به مدت ۱۰دقیقه هم آن را دم کنید. سپس آب آن را صاف و با عسل شیرین کرده و در یخچال نگهدارید و شب ها پس از صرف شام شب یک فنجان آن را بنوشید (این نسخه مخصوصں خانمھاست).
telegram

همچنین ببینید

محمدی

خواص جالبی از گل سرخ معمولی،محمدی /قسمت اول

  خواص جالبی از گل سرخ معمولی،محمدی   عربی: ورد احمربستانی (قرابادین) ورد جوری اسانس …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *