چگونه مانع ورود سرطان به بدن شویم..؟؟


چگونه مانع ورود سرطان به بدن شویم..؟؟

چگونه مانع ورود سرطان به بدن شویم..؟؟

  پیشگیری مهمترین ابزار مقابله با سرطان است. برخی سرطا نها قابل پیشگیری هستند و این ثابت شده است. البته، پیشگیری از چیزی که عملاً علت آن را نمیدانیم مشکل است. سرطان بیماری ای است که در ان، سلولها به طور غیرطبیعی تکثیر میشوند. پس چطور می توانیم سلول ها را در حالت سلامت نگاه داشته و مانع تأثیر سموم سرطانزاها بر روی آنها شویم؟ در پیش گرفتن یک شیوه زندگی سالم، داشتن رژیم غذایی کامل و غنی از مواد ضداکسایش، ورزش منظم، نگرش مثبت به زندگی و زندگی بدون تنش راه بسیار خوبی برای شروع است. دوری از عوامل شناخته شده سرطانزا هم بسیار مهم است . دوری کامل از تنش مشکل است، چون ما در جامعه چنان پرسرعتی زندگی میکنیم که مقداری تنش برای زندگی معمولی را لازم دارد. البته، میتوانیم روش هایی بیاموزیم که ما را قادر به کنار آمدن با تنش و آزاد کردن مؤثرتر آن کند. یکی از مهمترین ابزار پیشگیری از سرطان، دوری از زیادی هر چیز در زندگی است. زیادی هر چیز می تواند به فشاری بر روی سلول های بدن منجر شود که سرانجام به حمله بیماریها، واحتمالأ سرطان، منجر میگردد.عوامل تغذیه‌ای که سبب پیشگیری از سرطان می‌شوند عبارتند از:- آنتی اکسیدان‌ها: این مواد گروهی از ترکیبات در غذاها هستند که رادیکال‌های آزاد را در بدن از بین می‌برند یا مانع از شکل‌گیری آنها می‌شوند. رادیکال‌های آزاد عامل ایجاد سرطان هستند. گروهی از ترکیبات در مواد غذایی هستند که می‌توانند رادیکال‌های آزاد (که عامل ایجاد سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر است) را در بدن از بین ببرند و یا مانع از شکل‌گیری آنها شوند. مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌های بدن ویتامین‌های C,E,A، کاروتنوئیدها، سلنیوم، روی، منیزیم و لیکوپن هستند.- برخی منابع غذایی غنی از ویتامین C: مرکبات، فلفل سبز، توت‌فرنگی‌، گوجه فرنگی و کلم بروکلی.- منابع غذایی غنی از ویتامین E: ذرت، مغزها، زیتون، سبزی‌های برگدار و سبز، روغن‌های گیاهی و سبوس گندم.- منابع غذایی کاروتنوئیدها (که پیش ساز ویتامین A هستند): هویج، میوه‌های نارنجی رنگ، کدو حلوایی، طالبی، سبزی‌های سبز تیره، کلم پیچ، اسفناج، ذرت، تخم‌مرغ، مرکبات، گوجه فرنگی، گریپ فروت و هندوانه.- منابع غذایی سلنیوم: مغزها (گردو، بادام، فندق، پسته و ...)، ماهی و سایر غذاهای دریایی، قلوه، جگر و مخمرها.- میوه‌ها و سبزی‌ها: احتمال بروز برخی از سرطان‌ها در افرادی که روزانه میوه و سبزی مصرف می‌کنند کمتر است. برای پیشگیری از سرطان و سایر بیماری‌های مزمن روزانه حداقل 5 واحد از میوه‌ها و سبزی‌های متنوع مصرف کنید.- فیبرهای غذایی: میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی فیبر هستند و افزایش مصرف فیبر با کاهش بروز بسیاری از سرطان‌ها ارتباط دارد.- اسید فولیک: ارتباط بین مصرف منابع غذایی حاوی اسید فولیک مانند حبوبات، اسفناج و مرکبات، با کاهش انواع سرطان‌ها ثابت شده است.- ویتامین D و کلسیم: ‌افزایش مصرف ویتامین D و کلسیم با کاهش احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها ارتباط دارد.عوامل تغذیه‌ای که احتمال بروز سرطان را افزایش می‌دهند عبارتند از:- چربی‌ها: غذاهای پرچرب و مواد غذایی سرخ شده، ابتلا به انواع سرطان را افزایش می‌دهد، اسید‌های چرب ترانس و اشباع (در کیک، کلوچه، کراکر، غذاهای حیوانی، مارگارین، روغن سرخ شده، چیپس و ...) خطرناک‌ترین چربی‌ها هستند. بنابراین سعی کنید چربی مورد نیاز خود را از مواد غذایی مانند بادام زمینی، ماهی، غذاهایی دریایی، روغن کانولا، روغن‌های گیاهی مایع مانند روغن کنجد و ... ، مغزها و روغن زیتون تامین کنید.- نمک: زیاده‌روی در مصرف نمک با افزایش احتمال بروز برخی سرطان‌ها همراه است.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد