چگونه می توانید شب خوابی خوب داشته باشید..؟


چگونه می توانید شب خوابی خوب داشته باشید..؟

چگونه می توانید شب خوابی خوب داشته باشید..؟

بیشترین موارد شکایت از بی خوابی را عادات بد در خوابیدن تشکیل میدهد. خوشبختانه اگر شما تشخیص دهید که کدام یک از کارهایتان باعث اختلال در استراحت می شود اقدامات زیادی میتوانید انجام دهید.یکی از عوارض مصرف طولانی داروهای خواب آور معکوس شدن نظم خواب است. در این شرایط بی خوابی در شب با خواب آلودگی روزانه همراه می شود. خواب ناآرام و آشفته در شب، بی خواب مفلوک را وادار به مصرف بیشتر قرص خواب می کند و یک دور معیوب به وجود می آورد. اگر اثر آرامبخشی دارو افزایش یابد ممکن است حالت گیجی بروز کند و این زمانی است که باید به پزشک مراجعه کنید. با این همه شما می توانید با رعایت نکات زیر از این مشکلات پیشگیری کنید: هیچ گاه قرص خواب را بیش از سه شب متوالی مصرف نکنید و تنها برای بی خوابی های موقتی از آنها استفاده نمایید. در مورد بی خوابی دائم که این توصیه ها کمکی نمی کند از پزشک خود نظرخواهی کنید و یا به درمانگاه های مخصوص خواب برای تشخیص مشکل خود مراجعه کنید. اگر از قرصهای خواب آور استفاده می کنید به خاطر داشته باشید که: از مصرف نوشابه های الکلی خودداری کنید.  از داروهای آرامبخش و ضداضطراب دیگر به همراه قرص خواب آور استفاده نکنید.در صورت ابتلا به آسم، آب سیاه، آمفیزم، بیماری مزمن ریوی، نفس نفس زدن، تنگی نفس یا اشکال در دفع ادرار به علت بزرگی غده پروستات از داروهای خواب آور استفاده نکنید مگر آنکه با دستور پزشک باشد. ۲ تا ۴ جماعت قبل از خواب از مصرف قهوه خناوی کافئین، چای و کولاها خودداری کنید. همچنین آگاه باشید که قهوه بدون کافئین می تواند باعث ناراحتی معده شود شام را زود و هنگام عصر میل کنید تا وقت کافی برای تخلیه معده قبل از خواب وجود داشته باشد. ولی گرسنه به بستر نروید. ۲ تا ۴ ساعت قبل از خواب از مصرف  نوشابه های الکلی خودداری کنید, مقادیر متوسط الکل می توانند خواب را مختل کند و اغلب باعث سبکی و بی ثباتی خواب همراه با دوره های بیماری می شود: • ورزش منظم در ایجاد آرامش و کاهشزای تنش های روانی مؤثر استن از فعالیت شدید قبل از خواب خودداری کنید زیرا این کار ممکن است عملاً مانند یک عامل محرک از جلوگیری خواب باشد از اینکه فرد ایرادگیری به نظر برسیم بیزازم ولی توضیه می کنم کشیدن سیگار را متوقف کنید، نیکوتین یک ماده محرک  است و خواب عمیق و خواب «با حرکت  سریع چشم یا خواب سبک را مختل می کند.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد