خانه / بیماریهای پوست و مو و ناخن / چگونه نمک مصرفی را در رژیم غذای کاهش دهید
نمک
نمک

چگونه نمک مصرفی را در رژیم غذای کاهش دهید

چگونه نمک مصرفی را در رژیم غذای کاهش دهید

۱ – به جای نمک از ادویه جات و سبزیجات معطر استفاده کنید. این ادویه جات و سبزیجات عبارتنداز: ریحان، کرفس، موسیر، زیره سبز، شوید، رازیانه، اکلیل کوهی، زعفران، ترخون و آویشن، سبزیجات معطر و ادویهجات را میتوانید از عطاریها خریده و در مورد خواص آنها نیز از فروشنده آن سئوال کنید.

۲ – از نمک های گیاهی مثل (نمک سیر) اجتناب کنید. بهتر است از چاشنیهای تازه و خشک آن استفاده کنید.

۳- هرگز به نمکدان و نمک سر غذا فکر نکنید.

۴- سعی کنید از گوشت های آغشته به نمک و یا ماهی دودی استفاده نکنید.

۵ – از سیب زمینی که نمک زیاد زده شده و آجیل شور پرهیز کنید و نیز چیپس و خیار شور مصرف نکنید.

۶- سعی کنید به مقدار فراوان میوه و سبزی تازه مصرف کنید و مغز پسته و بادام را تازه و بدون نمک مصرف کنید. تا میتوانید از تخمدانه ها مثل تخم آفتاب گردان و تخم کدو که شور نباشد استفاده کنید.

۷ – به هنگام خرید مواد خوراکی به محتوای آنها دقیق شوید. چونغذاهایی یافت می شود که طعم شور ندارند ولی در آنها سدیم وجود دارد و بهتر است هنگام خرید توجه کنید. برگهای کاهو مملو از آهن و منیزیم است و هر دو این عناصر در ساخت سلولهای خونی بسیار اهمیت دارند. به این جهت خود کاهو بهترین ماده برای تغذیه مو است. قدری از آب کاهو و آب هویج را باهم مخلوط کنید و بعد این نوشابه را میل کنید.

telegram

همچنین ببینید

معالجه کورک های سر

با داروهای گیاهی کورک های سر را درمان کنید!!

با داروهای گیاهی کورک های سر را درمان کنید!! معالجه کورک های سر یک عدد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *