چگونگی درمان در رفتن و تقویت مفاصل


چگونگی درمان در رفتن و تقویت مفاصل

چگونگی درمان در رفتن و تقویت مفاصل

 مالیدن روغن کوهان شتر به مدت ۳ الی ۴ هفته، بعد که تقویت شد شستن با آب نمک یا ضماد زرده تخم مرغ + نمکدرمان خانگی دررفتگی بعد از درمان و جا انداختن مفصل دررفته، برای کاهش ناراحتی و افزایش روند بهبودی به توصیه های زیر عمل کنید:۱- به استخوان دررفته استراحت دهید. کاری را که باعث دررفتگی مفصل شما شده است، دیگر تکرار نکنید و از حرکات بدنی دردآور خودداری کنید.۲- از یخ و گرما استفاده کنید. گذاشتن کیسه یخ روی محل دررفتگی، باعث کاهش درد و ورم آن می شود. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کیسه یخ را روی محل درد بگذارید. طی یک تا دو روز اول بعد از دررفتگی، هر دو ساعت یک بار این کار را تکرار کنید. بعد از ۲ تا ۳ روز و بهبود یافتن درد و ورم، برای بهبود درد و سفتی عضلات از کمپرس گرم مثل کیسه آب گرم استفاده کنید. فقط ۲۰ دقیقه و یک بار کیسه آب گرم را روی محل دررفتگی قرار دهید.۳- قرص مسکن بخورید. اگر درد زیادی دارید، می توانید از قرص های مسکن مثل بروفن و یا استامینوفن استفاده کنید. ولی بعد از بهبودی درد، دیگر این قرص ها را نخورید.۴- مفصل را حرکت دهید. بعد از یک یا دو روز بهبودی، تحت نظر پزشک و یا متخصص فیزیوتراپی، تمرینات ورزشی آرامی را انجام دهید تا مفصل آسیب دیده، حرکت کند. حرکت ندادن مفصل برای مدت طولانی باعث خشکی و کاهش دامنه حرکتی آن می شود.درد مفاصل و آرتریت کار کشیدن زیاد از مفاصل و یا آسیب مفاصل باعث می شود غضروفی که در انتهای مفصل وجود دارد از بین برود و استخوان ها به هم مالیده شوند. این عامل باعث می شود که استخوان ها درد بگیرند و دچار ورم، سفتی و احتمالا استئوپروز (یکی از انواع شایع آرتروز) گردد.محافظت از بدن و مفاصل آسیب مفاصل باعث تخریب آنها می شود. هنگام اسکی و دیگر فعالیت های پرخطر، بهتر است آرنج و زانوهای خود را با لباس محافظ (گارد) بپوشانید. اگر مفاصل‌تان درد دارد، توصیه می شود موقع ورزش آنها را ببندید.وزن سالم برای مفاصل سالم آیا مفاصل‌تان درد می کنند؟ اگر چاق هستید، وزنتان را کم کنید تا ببینید که فشار بر روی مفاصل ران، زانو و کمر کم خواهد شد. افزایش وزن و افزایش فشار آن روی مفاصل باعث از بین رفتن غضروف مفصل می شود. با کاهش کمی وزن، می توانید از این آسیب جلوگیری کنید. با کاهش نیم کیلوگرم از وزن اضافی خود، چهار برابر فشار حاصله بر روی مفاصل را کم می کنید. بهترین ورزش ها برای محافظت از مفاصل، ورزش هایی با شدت کم مانند راه رفتن، دوچرخه سواری کردن و شنا می باشد قبل از ورزش، بدنتان را گرم کنید بسیاری از متخصصان بر این باورند که ورزش های کششی یکی از بهترین ورزش ها برای مفاصل می باشند. سعی کنید هر روز و یا حداقل سه بار در هفته، ورزش های کششی را انجام دهید. اما این نکته را فراموش نکنید که عضلات را قبل از گرم کردن، ورزش ندهید. ابتدا مقداری بدنتان را گرم کنید و بعد از اینکه مفاصل، رباط ها و تاندون ها گرم شدند، ورزش های کششی را انجام دهید.ورزش هایی با شدت کم چه ورزشی برای مفاصل خوب است؟ بهترین ورزش ها برای محافظت از مفاصل، ورزش هایی با شدت کم مانند راه رفتن، دوچرخه سواری کردن و شنا می باشد. ورزش های شدید و طولانی مدت، باعث افزایش صدمه به مفاصل شده و به مرور زمان باعث از بین رفتن غضروف می شود. وزنه برداری با وزنه های سبک می تواند مضر باشد، اما اگر دارای آرتروز هستید، بهتر است قبل از هر ورزشی، با پزشک خود صحبت کنید.تقویت عضلات اطراف مفاصل همانطور که می دانید اطراف مفاصل، یک سری عضله وجود دارند و تقویت این عضلات به کاهش فشار وارده بر مفاصل کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که عضلات ضعیف ران، موجب افزایش خطر استئوآرتریت می گردد. اگر عضلات بدن شما تقویت شوند زیاد شود، خطر ابتلا به آرتروز مفاصل کم می شود. از انجام حرکات بدنی تند و تکراری دوری کنید تا مفاصل تان آسیب نبینند.طیف گسترده ای از حرکات، کلیدی برای محافظت از مفاصل طیف گسترده ای از حرکات را انجام دهید تا سفتی و خشکی مفاصل را کم کرده و انعطاف پذیری آنها را حفظ کند. اگر شما دارای آرتروز هستید، پزشک و یا فیزیوتراپیست می تواند دامنه حرکتی روزانه شما را تعیین کند. دامنه حرکتی و حرکات داده شده می تواند نشاندهنده طبیعی بودن مفاصل و حرکت دادن مفاصل در جهات مختف باشد.درونتان را تقویت کنید چگونه می توان با تقویت عضلات شکم، سلامت مفاصل را حفظ کرد؟ تقویت عضلات شکم و کمر، به حفظ تعادل بدن کمک می کنند. هر چقدر تعادل تان بیشتر باشد، موقع افتادن یا حادثه، آسیب کمتری به مفاصل تان وارد می شود. بنابراین عضلات شکم، کمر و ران هایتان را تقویت کنید. امگا 3 برای کاهش التهاب و درد مفاصل و جلوگیری از سفتی مفاصل مفید است خیلی از مفاصل کار نکشیدبعد از انجام حرکات ورزشی، درد عضلات طبیعی است. اما اگر درد بیشتر از 48 ساعت طول بکشد، ممکن است بیش از حد از مفاصلتان کار کشیده باشید، بنابراین بهتر است دفعه بعد، سخت ورزش نکنید. ورزش کردن در حالی که درد دارید، باعث آسیب و یا از بین رفتن مفاصل می شود.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد