کامل ترین مرجع در مورد سینه ها / قسمت دوم


 کامل ترین مرجع در مورد سینه ها / قسمت دوم

چرا پستانها در سایزهای متفاوتی دیده می شوند؟

فاکتورهای تعیین کننده در چگونگی سایز پستانها بسیار می باشند؛ مقدار بافت پیوندی، درصد چربی بدن، ارث و تعداد حاملگی ها در زندگی در اندازه آنها تأثیر چشم گیری دارد.

نوک فرورفته پستان

این نوع پستان برخلاف حالت معمول آن که برجسته است، مانند ناف در قسمت داخلی بدن قرار دارد. این اختلال مادرزادی است و در آینده فرد را به هنگام شیردهی دچار مشکل می سازد. البته با یک عمل جراحی مختصر می توان این اشکال را برطرف نمود.

آیا امکان موزدائی در ناحیه نوک پستان وجود دارد؟

وجود چند تار مو روی نوک پستان به دلیل وجود غدد در این ناحیه کاملاً عادی است و موزدایی در این مورد بی خطر است. امّا از آنجائی که پوست نوک پستان حساسی است بهتر می باشد که برای جلوگیری از عفونت به جای کندن مواز ریشه، روزانه آن را تراشید.

مراقب طرز ایستادن،  نشستن و راه رفتن خود باشید!

همیشه حالت کمر و ستون مهره های خود را کنترل کنید. راست نشسته و عمیق نفس بکشید. خمیده نشستن مستمر در دراز مدت موجب استهلاکماهیچه های کمر و سینه شده و در نتیجه باعث آویزان شدن سینه ها می شود. در یک آینه به حالت نیم رخ بایستید. شانه ها را عقب داده و چانه را بالا بگیرید. چه تفاوتی حس می کنید؟

تمرینات صورت

سعی کنید روزی بیست بار با انقباض ماهیچه های گردن ماهیچه پکتورالیس بزرگ (ماهیچه واقع در زیر پستانها) را نرمش دهید. تمرین دیگر تلفظ حرف «ایکس» آن هم با باز کردن هر چه بیشتر دهان است. انجام این تمرین روزی ۱۰ - ۲۰ بار توصیه می شود.

از گرما خودداری کنید؟

حرارت حاصل از تابش آفتاب و یا آب تنی با آب داغ موجب منبسط شدن رگها و کند شدن جریان خون در رگهای سینه می شود؛ از طرفی قبلاً نیز اشاره شد که قرار گیری در معرض نور شدید آفتاب باعث پیری پیش از موعد پوست، زایل شدن رشته های الاستیک شده و در نتیجه موجب چروکیده شدن آن می شود. از این رو توصیه می شود سینه های خود را از حرارت شدید به دور نگه دارید و سعی کنید با آب خنک پستانها را مالش داده و با تحریک جریان خون در رگها، بافت آنها را تقویت کنید.یک دوش دو دقیقه ای آب سرد برای سینه های کوچک و سه دقیقه ای برای سایز بزرگ توصیه می شود. دوش آب سرد گردش خون در رگها را سرعت بخشیده و به دفع توکسین ها (مواد سمی) کمک می کند.توجه : در انجام این تمرینات از یک دوش استفاده کنید و سینه ها را با یک حرکت چرخشی مالش دهید. در صورت عدم دسترسی به دوش می توانید با یک لیف ابری بزرگ آب سرد را کم کم روی سینه بریزید و آن را به آرامی بمالید.

شنا

یکی از ورزشهای مناسب برای سینه هاست؛ به خصوص شنایی قورباغه، آن هم بدلیل اینکه ماهیچه های پشت و سینه را وادار به مقاومت در مقابل فشار آب می کند. در واقع فشار آب خود نوعی ماساژ فوق العاده برای سینه ها حساب می شود. برای تمرین بیشتر می توانید. پاها را در کف استخر بگذارید تا جائی که آب شانه هایتان را بپوشاند. دستها را بالا برده وآهسته در جلوی خود پائین آورید، ده بار این عمل را تکرار نمائید.

استفاده از گرم ها و لوشن های مخصوص سینه

استفاده از کرم های مخصوص علی رغم تبلیغات گاه اغراق آمیزشان شاید معجزه ای در پستانها ایجاد نکنند، امّا مصرف آنها در حفظ حالت ارتجاعی آنها بی تأثیر نیست.  استفاده از عصاره های گیاهی و یا بیولوژیکی روی سینه ها علاوه بر اینکه موجب ماساژ دادن سینه ها می شود، نقش بسزائی در حفظ رشته های کشسان سینه دارد. هنگام قرار گرفتن در نور آفتاب نیز سعی کنید برای حفظ پوست از مضرات اشعه ماورای بنفش از  کرم های ضد آفتاب استفاده نمائید. پس از هر بار دوش گرفتن بدن خود را با لوشن های مخصوص نرم و مرطوب کنید تا پوست رطوبت از دست داده خود را باز یابد.کامل ترین مرجع در مورد سینه ها / قسمت اول  

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد