کشمش,منبع خوب ویتامین D


کشمش,منبع خوب ویتامین D

کشمش,منبع خوب ویتامین D 

 

کشمش

انگور را وقتی خشک کنند کشمش می شود؛ کشمش غذایی پرقوت است که در صف غذاهای پرانرژی درجه اول قرار گرفته است.تقریباً تمام آبی که در انگور تازه وجود دارد وقتی به صورت کشمش در می آید آب ان  تبدیل به قند و هیدرات دو کربن (مواد نشاسته ای)   می شود.کشمش غذایی  است که حجم ان اندک ولی مواد مغذی ان فوق العاده زیاد است، به همین جهت است که در فصل زمستان که بدن  احتیاج زیادی به کالری دارد مصرف آن تجویز میگردد. کشمش، تقریباً تمام خواصی را که انگور تازه دارد، در خود حفظ می کند. به علاوه، کشمش برای سینه مفید است و درد سینه را تسکین میدهد. کشمش را همانطور که هست می توان خورد و یا آن را با نان شیرینی یا غذا مخلوط کرد. کشمش برای بچه ها مفیدترین شیرینی است به شرطی که به آنها توصیه کنید خوب بجوند و نجویده نبلعند.1- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.2- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.3- کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.4- منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.5- کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند... کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.6- کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.7- کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد... 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.8- کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد.9- فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.10- کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد