کم کردن وزن بعد از زایمان


کم کردن وزن بعد از زایمان

کم کردن وزن بعد از زایمان

 شما تنها کسی نیستید که انتظار دارید به محض این که زایمان کردید به وزن قبل از دوران بارداریتان برسید. فراموش نکنید که ساختن اولین خانهٔ کودله شما نه ماه طول کشیده است. و برای بسیاری از مادران همین مدت زمان و یا بیشتر طول میکشد که به اندازه های قبل از دوران بارداریشان برسند.برای شما مفید خواهد بود که بدانید: در دوران بارداری در چه قسمتهایی از بدن اضافه وزن ایجاد میشود. اگر شما قبل از بارداری اضافه وزن نداشته اید باید هنگام بارداری ۲۵ تا ۳۵ پوند به وزنتان اضافه شود. اگر قبل از حاملگی وزنتان از حد معمول کمتر بوده، ممکن است پزشکتان شما را تشویق کند که ۲۸ تا ۴۰ پوند یا بیشتر اضافه وزن داشته باشید. مادری که قبل از بارداری اضافه وزن دارد.با افزایش وزنی بالغ بر ۱۵ تا ۲۵ پوند می تواند کودکی کاملاً سالم داشته باشد. جدول شماره ۴ نحوهٔ توزیع وزن اضافی را در بدن نشان به محض تولد کودلک، وزن شما فوراً کم میشود. این کاهش وزن به علت تولد نوزاد و دفع جفت (پلاسنتا) است. از آن جا که تغذیهٔ کودل دیگر به خون شما وابسته نیست، حجم خون و مایعات بدن شما به اندازهٔ طبیعی برمیگردد. و شما احتمالاً متوجه شده اید که هنگام دفع مایعات زاید تعداد دفعات ادرار کردن شما افزایش مییابد. بعضی از مادران این مایعات زاید را دیرتر دفع میکنند و هنگام وزن کردن متوجه می شوند که وزنشان آن طور که انتظار می رود کم نشده است. هیچ قانون معین و مشخصی در مورد کاهش وزن بعد از زایمان وجود ندارد، امّا یک ساعت بعد از زایمان معمولاً مادر می تواند انتظار داشته باشد که وزنش حدود ۱۳/۵ پوند کم بشود. در فاصلهٔ بین اولین ساعت تا دوازدهمین روز بعد از زایمان، وزن مادر ۳/۵ پوند دیگر باید کم بشود. در پایان هفتهٔ ششم بعد از زایمان اضافه وزن مادر کلاً مربوط به چربیها و بافت سینه ها است.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد