گیاه خواری سطح فشار خون را در حد مطلوب نگه میدارد


گیاه خواری سطح فشار خون را در حد مطلوب نگه میدارد

گیاه خواری سطح فشار خون را در حد مطلوب نگه میدارد

 

تازه ترین تحقیقات نشان میدهد کسانی که مقادیر زیادی سبزی، میوه، و غلات سبوس دار مصرف میکنند سطح فشار خون آنها مطلوب تر از افراد گوشت خوار است. به گزارش خبرگزاری رویترز هلث از نیویورک، این یافته ها توصیه در مورد مصرف بیشتر غذاهای گیاهای برای حفظ سلامت قلب و عروق را مورد تاکید قرار میدهد.

محققان با مطالعه ا فرد میانسال در چهار کشور دریافتند کسانی که پروتیین گیاهی بیشتری شامل غلات ،حبوبات، میوه، و سبزیجات مصرف میکنند فشار خون آنها پایینتر است.

حتی جذب اندکی کالری بیشتر از پروتیین گیاهی منجر به کاهش فشار خون میشود. دکتر پل الیوت از امپریال کالج لندن میگوید فواید ظاهری این نوع تغذیه مستقل از دیگر عوامل مانند ورزش، مصرف نمک و وزن بدن است. این یافته ها توصیه در مورد مصرف غذاهای گیاهی بیشتر برای جلوگیری از ازدیاد فشار خون و بیماریهای مرتبط با آن یعنی بیماری قلبی و نارسایی کلیوی را مورد تاکید قرار میدهد. در این مطالعه افرادی در کشورهای انگلیس، آمریکا، چین، و ژاپن مورد بررسی قرار گرفتند. در مدت شش هفته انجام این تحقیق فشار خون داوطلبان چندین بار اندازه گیری شد و نوع تغذیه آنها ثبت گردید. این مطالعه نشان داد با مصرف بیشتر پروتیین گیاهی میانگین فشار خون کاهش مییابد. عکس این تاثیر در مورد مصرف پروتیین حیوانی صدق میکند. این ارتباط ظاهرا ناشی از وزن بیشتر کسانی است که گوشت و لبنیات بیشتر مصرف میکنند. علت ارتباط پروتیین های گیاهی با فشار خون پایین تر مشخص نیست. مصرف زیاد پروتیین گیاهی جذب الیاف و منیزیم را افزایش میدهد که این دو ماده تاثیر مفیدی بر فشار خون دارند. پروتیین های گیاهی حاوی اسیدهای آمینه خاصی هستند که به کنترل فشار خون کمک میکنند. این محققان دریافتند کسانی که پروتیین گیاهی را بیشتر از پروتیین حیوانی مصرف میکنند ترکیب اسید آمینه در آنها بسیار متفاوت با کسانی که رژیم غذایی سرشار از فراورده های حیوانی دارند. این امر این احتمال را مطرح میکند که فواید فشار خون به خاطر وجود اسیدهای آمینه خاصی است که به مقدار زیاد در غذاهای گیاهی یافت میشود.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد