۱۳  ماده غذایی برای کاهش استرس


۱۳  ماده غذایی برای کاهش استرس

۱۳  ماده غذایی برای کاهش استرس

 ۱ - مارچوبه مارچوبه به دلیل آن که غنی از فولیک اسید است برای سیستم عصبی مفید می باشد.۲ - آووکادو آووکادو غنی از گلوتاتیون، لوتئین، بتاکاروتن، ویتامین E و فولیک اسید است. یک چهارم آن حاوی مقدار زیادی ویتامین B است.۳ - میوه های خانواده بری در میان آن ها بلوبری بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارد که به آنتوسیانین موسوم است. اما سایر میوه های این خانواده مانند تمشک و توت فرنگی غنی از ویتامین C هستند که برای کاهش استرس بسیار مفید است. ویتامین C سبب کاهش سطوح کورتیزول و فشارخون می شود.۴ - بادام هندی بادام هندی از منابع خوب "روی" است به طوری که ۳۰ گرم از آن ۱۱ % از نیاز روزانه شما به این عنصر را تأمین می کند. سطوح پایین روی سبب بروز عصبانیت و افسردگی می شود.-۵ چای بابونه مصرف چای بابونه به مدت ۸ هفته سبب کاهش عصبانیت می شود. ۲ تا ۳ قاشق چایخوری بابونه خشک را به مدت ۱۰ دقیه در آب جوش بریزید و قبل از خواب بنوشید.۶ - کاکائو پلی فنول ها و فلاوون های موجود در شکلات تلخ سبب کاهش فشارخون و ایجاد آرامش میشود۷ - سیر آلیسین موجود در سیر به دلیل کاهش استرس سبب کاهش سرطان، بیماری قلبی و حتیسرماخوردگی نیز می شود؛ چرا که استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.۸ - گوشت ارگانیک گوشت گوساله ای که عاری از هورمون و آنتی بیوتیک است به دلیل سطوح بالای امگا- ۳ وسطوح پایین امگا- ۶ سبب کاهش بروز بیماری های التهابی، افسردگی و سرطان می شود.۹ - چای سبز علاوه بر کافئین، چای سبز حاوی تیانین است که عملکرد مغز را بهبود می بخشد. مصرف ۲فنجان چای سبز در روز توصیه می شود.۱۰ - جو دوسر این کربوهیدرات سبب افزایش ترشح هورمون شادی بخش سروتونین در مغز می شود. بتوگلوکان، فیبر محلول موجود در جو دوسر سبب ایجاد حس سیری نیز می شود.۱۱ - مرکبات سرشار از ویتامین C بوده و سبب کاهش استرس می شوند.۱۲ - صدف صدف غنی از "روی" است و ۶ عدد از آن نیمی از نیاز روزانه شما به این ماده معدنی را تأمین می کند. همچنین سبب افزایش میل جنسی نیز می شود.13- گردو گردو منبع غنی از امگا- ۳ است که سبب کاهش استرس و افسردگی می شود

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد