معماری
خانه / مغز و سیستم اعصاب / آرامش اعصاب خود را با خوراکی تقویت کنید
تقویت اعصاب
تقویت اعصاب

آرامش اعصاب خود را با خوراکی تقویت کنید

آرامش اعصاب خود را با خوراکی تقویت کنید

اگر میل دارید اعصاب خود را تقویت کنید، ازمصرف سماق و ترشیجات پرهیز کنید و از خوراکی هایی که اعصاب را تقویت میکنند بیشتر استفاده کنید، مانند: پرتقال شیرین، زردالو، الو، انار، لیمو، سیب درختی، به، گلابی، گوجه فرنگی، انگور شیرین، کلم، کاهو، پیاز، ‘لوبیا، نخود، سیب زمینی، اسفناج، بامیه، فندق تلخ (به مقدار کم)، جوانه  گندم، تخم های آفتابگردان، ماش، گلپر، ثعلب، بوزیدان، دارچین، قرنفل، قسط شیرین، تخم شربتی، سعد کوفی، کندر خوراکی، پوست هلیله  زرد، کره، خامه  تازه، اسطو خودوس هندی، افتیمون شامی کوبیده با عسل، پسته  وحشی، تخم مرغ، شیر، پنیر، نان با پنیر و نعناع، مقدار کمی انقوزہ که داخل کپسول خالی ریخته شده باشد، جند بید استر، ماءالشعیر، لعاب اسفرزه، مغز ناخنک، زعفران، شوید، شنبلیله، کاسنی، مرزنجوش، بومادران، تخم کرفس، تخم شاهی، تخم ترب، تخم شلغم، تخم زردک، تخم هویج فرنگی، تخم پیاز، تخم کتان، تخم کلم، تخم یونجه، تخم ریحان، تخم شوید، جوزهندی، خولنجان، سیاهدانه، بادیان، زنیان، هیل قرابی، میخک، شکوفه  خرمای نر (طلع)، مغز تخم زبان گنجشک، زنجبیل، دارچین، انجره، عود هندی، سعد کوفی، قرفه، تخم هلیون یا مارچوبه، تخم شنبلیله، بهمن سرخ، بهمن سفید، بوزیدان، نارگیل، مغز بادام، مغزپسته، مغز فندق، مغز گردو، پودر هسته خرما، دار فلفل، قدومه  شیرازی، عود الصلیب، قرص کمر،اگیر ترکی، زیر ه کرمانی، نعناع خشک، مصطکی رومی، سورنجان، فوفل، شاهدانه، کنجد. به عنوان تقویت هم چنین می توانید پوست نارنج را با سنبل الطیب صبح ناشتادم کنید و ابش را بنوشید.

  •  هر روز ۱۰ عدد مغز بادام شیرین را خیسانده، پوست کنده و بخورید.
  • عاقرقرها، سیاهدانه، قسط، فلفل، دار فلفل، وج، برگ سداب، حب القار، شیطرج، صمغ انجدان، زرآوند مدحرج و خردل سفید از هر کدام ۱ مثقال را نرم بکوبید و بعد با دو برابر همه ی آنها عسل مخلوط کنید و روزی سه بار، هر مرتبه به اندازه ی یک فندق از ان رابخورید.
  •  هلیله ی سیاه، پوست هلیله ی زرد، آمله ی مقشر و بسبایج از هر کدام ۲ مثقال، افتیموران شامی اسطو خودوس هندی از هر کدام ۵ مثقال را نرم بکوبید و با دو برابر وزن همه ی آنها عسل مخلوط کنید و روزی سه بار، هر مرتبه به اندازه ی یک پسته از ان را بخورید.
  • گل محمدی، سنبل الطیب، عود بلیسان، اسارون، دارچین و مصطکی از هر کدام ۲ مثقال، صبر زرد ۱ مثقال، آنها را نرم کرده و در یک لیوان عسل مخلوط و به مرور و هر روز به اندازه ی یک فندق از آن را میل کنید
  •  قرنفل، خولنجان، قرفه، شقاقل، مصطکی، جوز بوا، بسباسه، نارمشک، عاقرقرها، زنجفیل، قاقاله، تخم زبان گنجشک و سنبل الطیب از هر کدام ۲ مثقال، دارو فلفل، نیم مثقال، همه را نرم کوبیده و با دو استکان عسل مخلوط کنید و روزی دوبار هر مرتبه به اندازه ی یک فندق از آن را بخورید.
  •  تخم کاسنی، تخم فرنجمشک، بادرنجبویه، گل گاوزبان، رازیانه، ریشه  بنفشه، بسفایج، ریشه  مجو، پرسیاوش و افتیمون شامی از هر کدام ۲ مثقالی همه را نیم کوب کرده، بعد ان را ۱۰ قسمت کنید و هر روز صبح ناشتا یک قسمت از آن را بجوشانید، سپس آبش را صاف و شیرین ساخته و میل کنید.
  •  افتیمون شامی، قاریقون، پوست هلیله ی زرد، هلیله ی سیاه، امله ی مقشر، عاقرقرها، عود الصلیب، ریشه ی انجبار و ریوند چینی از هر کدام ۲ مثقال، بسایید بعد با دوبرابر وزن آنها عسل مخلوط کنید و هر روز صبح و عصر و در هر مرتبه به اندازه ی یک فندقی از آن را بخورید.
  • جوز بوا، بسباسه، دارچین، فلفل سیاه، سعد، سنبل و آمله ی مقشر را ساییده و با شکر مخلوط کنید و روزی سه قاشق چای خوری از آن را صبح، ظهر و شب بخورید.
  • فقط یک مرتبه و یک قاشق چایخوری گل طاووس را در یک لیوان آب جوش بریزید و در سه نوبت، هر بار یک سوم از آب آن  را بخورید
  • تخم گشنیز و شاه تره از هر کدام ۵ گرم، گل گاوزبان، بادرنجبویه، بسفایج، ابریشم مقرضی، هلیله ی سیاه، پوست هلیله  زرد و پوست هلیله  کابلی از هر کدام ۱۰ گرم، اسطو خدوس هندی و مصطکی رومی از هر کدام ۲۰ گرم، همه را بسیار نرم بسایید، بعد با نیم کیلو عسل مخلوط کنید. صبح، ظهر و شب، هر مرتبه یک قاشق شربت خوری از آن را میل فرمایید.
    زنجبیل، آمله ی مقشر، پوست هلیله  زرد، پوست هلیله  کابلی و هلیله ی سیاه از هر کدام ۱۰ گرم، شقاقل، بهمن سرخ، بهمن سفید، تودری سرخ و سفید از هر کدام ۲۰ گرم، مغز تخم زبان گنجشک ۴۰ گرم، همه را بسیار نرم بکوبید سپس کنجد، مغز بادام شیرین و مغز پسته  خام از هر کدام ۲۰۰ گرم را نرم بکوبید و همه را با یک کیلو عسل مخلوط کنید و هر روز صبح، ظهر و شب، هر بار یک قاشق شربت خوری میلی کنید

همچنین ببینید

اثر ورزشهای سبک در رفع فشارهای ذهنی و تقویت حافظه

اثر ورزشهای سبک در رفع فشارهای ذهنی و تقویت حافظه

اثر ورزشهای سبک در و تقویت حافظه فشارهای ذهنی، به کار بستن تکنیک هایی راپیشنھاد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *