معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / آشنایی باتعدادی از منابع عمده ویتامینC در طب سنتی
آشنایی باتعدادی از منابع عمده ویتامینC در طب سنتی
آشنایی باتعدادی از منابع عمده ویتامینC در طب سنتی

آشنایی باتعدادی از منابع عمده ویتامینC در طب سنتی

آشنایی باتعدادی از منابع عمده ویتامینC در طب سنتی

ویتامینC

ویتامین C از ضداکسیدکنندههای نیرومند است و به نظر میرسد برای کنترل آسم و برونشیت و کاتاراکت و بی نظمی های ضربان قلب و آنژین قلبی و عقیمی مردان و نقائص مادرزادی نوزاد ناشی از مرد و انواع سر ن کمالی می کند. بعلاوه بررسیها نشان داده است که رشد ویروسی AIDS را در لوله ازمایشی متوقف می کند و اغلب دانشمندان معتقدند که از اکسیده شدن و مسموم شدن چربی LDL کلسترول که منتج به انسداد شریانهای قلب می شود جلوگیری می نماید. ویتامین C و ویتامین E با هم سازگار هستند و مصرف توأم آنهاآثار شفابخش هریک از آنها را تقویت می کند.

 تعدادی از منابع عمده ویتامینC

فلفل سبز و قرمز تند و شیرین، بروکلی، کلم تکمه ای، گل کلم، توت فرنگی، اسفناج، مرکبات‘‘ توضیح: حرارت پختن مواد غذائی دارای ویتامین C در حدود ۵۰ درصد ویتامینC را از بین میبرد و هرچه مدت پختن بیشتر طولانی باشد مقدار بیشتری از بین میرود. شاید پختن با دیگ های زودپز که ظرف چند دقیقه غذا پخته می شود راه حل خوبی برایکمتر از دست رفتن ویتامین C باشد.

ویتامین ث, رژیم غذایی

گواوا
نصف فنجان گواوا حاوی 188 میلی گرم ویتامین ث و 56 کالری است.
فلفل قرمز
فلفل قرمز شیرین می تواند دوز قابل توجهی از ویتامین ث را تامین کند. نصف فنجان فلفل قرمز حاوی 142 میلی گرم ویتامین ث و 20 کالری است. نصف فنجان فلفل قرمز پخته 116 گرم ویتامین ث دارد.
کیوی
یک کیوی با اندازه متوسط حاوی 70 میلی گرم ویتامین ث و 46 کالری است.
پرتقال
یک پرتغال با اندازه متوسط حاوی 70 میلی گرم ویتامین ث و 62 کالری است. اگر آب پرتقال را ترجیح می دهید، سه چهارم فنجان آب پرتقال حاوی 61 تا 93 میلی گرم ویتامین ث و 79 تا 84 کالری است.
فلفل سبز
نصف فنجان از فلفل سبز حاوی 60 میلی گرم ویتامین ث و 15 کالری است. هنگامی که این سبزی پخته می شود میزان ویتامین ث آن به 51 میلی گرم می رسد.
آب گریپ فروت
یک نصف از گریپ فروت حاوی 39 میلی گرم ویتامین ث و 52 کالری است. سه چهارم فنجان از آب گریپ فروت نیز حاوی 50 تا 70 میلی گرم ویتامین ث و 71 تا 86 کالری است.
آب سبزیجات
نوشیدن آب سبزیجات مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین ث را برای بدن انسان تامین می کند (اگر آب سبزیجات بر پایه گوجه فرنگی باشد دوز مناسب از لیکوپن، ماده مغذی گیاهی موثر در مبارزه با بیماری، را تامین می کند). سه چهارم فنجان از آب سبزیجات حاوی 50 میلی گرم ویتامین ث و 34 کالری است.

توت فرنگی
توت فرنگی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین ث است. نصف فنجان توت فرنگی حاوی 49 میلی گرم ویتامین ث و 27 کالری است.

کلم بروکسل
کلم بروکسل ممکن است برای کودکان سبزی دوست داشتنی نباشد اما همواره انتخابی سلامت است که حاوی 48 میلی گرم ویتامین ث، 300 میکرو گرم ویتامین کا و 28 کالری است.

همچنین ببینید

زالو

زالو درمانی در غرب

زالو درمانی در غرب در حال حاضر زالو درمانی در کشورهای پیشرفته غربی جایگاه شناخته …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *