معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / آیا نوشیدن آب زیاد، میتواند جایگزین خوردن غذاهای آبدار شود؟
نوشیدن ا اب
نوشیدن ا اب

آیا نوشیدن آب زیاد، میتواند جایگزین خوردن غذاهای آبدار شود؟

 آیا نوشیدن آب زیاد، میتواند جایگزین خوردن غذاهای آبدار شود؟ خیر.

زیرا:

۱) آب میوه ها و سبزی ها، مواد معنای موجود در آن را به تمام سلولهای بدن حمل میکند و در بازگشت، مواد زاید را برای دفع به همراه می آورد؛ بنابراین آب همراه میوه ها علاوه برحمل مواد مغذی به درون بدن، عمل ضروری پاکسازی بدن از مواد زاید را نیز به انجام می رساند. پاکسازی و دفع سموم، در جهت دستیابی به سلامتی و درمان بیماری ها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

۲) کلیهٔ نیازهای غذایی بدن انسان، یعنی: ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، آنزیم ها، کربوهیدراتها و اسیدهای چرب که برای بقای بدن لازم است در میوه ها و سبزی ها یافت می شوند. خوراکیهای آبدار (زنده)، همه نیازمندیهای بدن را به روده ها می رسانند تا در آنجا جذب شوند.

۳) آب آشامیدنی، حامل آنزیم ها و دیگر عناصر حیاتی به درون بدن نیست؛ بنابراین آب نمی تواند جای میوه و سبزی را بگیرد. در هر وعده غذا اگر خوراکی آبدار (زنده) مصرف کنیم، نه تنها وزن ما کاهش مییابد بلکه به پاکسازی رگهای قلب نیز کمک کرده ایم؛ بنابراین اگر میخواهید سرزنده و دارای مزاج سالم باشید و بهترین تناسب اندام را داشته باشید باید غذایی را بخورید که زنده باشد.

«خوراک زنده، خوراکی است که پر آب باشد و اگر پر آب نباشد آن خوراک زنده نیست و اگر ۷۰ درصد یا بیشتر از خوراک ما مرده یا مصنوعی و یا از حالت طبیعیش خارج شده باشد، تصورش را بکنید چه به روز بدن ما خواهد آورد».

جانوران در طبیعت از لحاظ تندرستی در مقایسه با انسان، فوق العاده سالم هستند و وزن اضافی ندارند و در آنها از انواع و اقسام بیماری هایی که ما را تهدید میکند، خبری نیست. چرا؟

آنها همگی خوراکی آبدار میخورند، حتی گوشتخوران هم وقتی حیوانی را شکار میکنند یک سره به سراغ قسمت تحتانی و روده ها می روند و زنده خواری میکنند؛ حتی خونی را هم که آنها میخورند دارای ۹۰ درصد آب است.

فایدهٔ خوراکی های آبدار برای بدن عبارتند از:

الف) حل مواد اضافی موجود در خون.

ب) خارج  ساختن مواد زائد از سیستم بدن.

ج) به جریان انداختن خون سالم در یک وضعیت مطلوب.

د) تقویت بنیه ضعیف و آماده کردن آن برای جد و جهد جدید.

ه) رساندن مواد مورد نیاز بدن به کلیهٔ اعضاء.

و) تأمین کمبودها و مواد مورد احتیاج همهٔ قسمتهای بدن.

ز) جلوگیری از چاقی و اضافه وزن

ح) تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری ها.

ط) تنظیم قند خون و کنترل میزان انسولین اضافی در بدن.

ی) ایجاد شادابی و سرحالی و دوری از خمودی و افسردگی.

کا) تقویت سیستم عصبی بدن.

ل) جلوگیری از پیری زودرس،

م) شادابی و زیبایی چهره، پوست، مو و چشم ها.

ن) افزایش توان یادگیری و مطالعه و قدرت مغزی۔

همچنین ببینید

زيره پلو

زيره پلو در طب سنتی

زيره پلو در طب سنتی مواد لازم مواد لازم برای تهیه  «زیره پلو» به شرح …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *