معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / اضافه وزن شیوه مبارزه با آن را بشناسید!
اضافه وزن
اضافه وزن

اضافه وزن شیوه مبارزه با آن را بشناسید!

اضافه وزن و شیوه مبارزه با آن را بشناسید!

اضافه وزن 

درگذشته چاقی یک امتیاز محسوب می شدو فرد چاق معمولا از انجام کارهای سنگین معاف بود. اما امروزه تناسب وزن و اندام یک امتیاز محسوب می گردد. گذشته از خطرهای اضافه وزن، عجیب نیست که باشگاه های ورزشی مملو از افرادی است که سعی دارند هرچه سریع تر به وزن مطلوب و یا حداقل وزنی برسند که به راحتی و بدون نیاز به آینه بتواند کمربند خود را ببندند.

به گفته دکتر رابرت کاشنر (رئیس کلینیک تغذیه و کنترل وزن دانشگاه شیکاگو ) با افزایش سن علیرغم نیاز کمتر بدن به کالری و کاهش متابولیسم، میزان غذای مردان یا تغییر نمی کند یا بیشتر می شود و در کنار آن از فعالیت های بدنی کاسته میگردد. در نتیجه کالری اضافی در بدن به صورت چربی انباشته شده و باعث افزایش وزن میشود. بدین مفهوم که در سنین ۳۰ تا ۶۰ سالگی یک فرد عادی حدود ۳ کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کند.

بزرگ شدن شکم از جمله تظاهرات اضافه وزن است. البته رهایی از اضافه وزن ممکن و دلایل منطقی برای آن وجود دارد که عبارتست از تناسب اندام، احساس بهتر، انرژی بیشتر و احتمالاً عمر طولانی تر.

بدن یک فرد عادی حدود ۳۰ بیلیون سلول چربی دارد که با افزایش سن وزنو اندازه آنها بیشتر می شود.طبق بررسیهای مرکز ملی آمار سلامتی، از هر مردامریکایی ۱ نفر چاق است و به عبارتی ۲۵ درصد جمعیت اضافه وزن دارد.

اضافه وزن علاوه بر افزایش هزینه پوشاک موجب تکان خوردن اندام هادر حین راه رفتن میگردد. خطر افزایش فشار با افراد با وزن مناسب ۳ برابر، آنان بیش از سایرین در معرض  ابتلاء به بیماری های قلبی و سرطان قرار دارند.  به عبارت دیگر وزن ایده آل و مناسب ضامن حیات طولانی است

خون بالا برای افراد چاق در مقایسهکلسترول بالا ۲ برابر و ابتلاء به دیابت ۳ برابر است .

دکتر جودیت استرن (استاد طب علی دانشگاه کالیفرنیا) معتقد است برای دوری از خطرات لازم نیست که فرد وزن زیادی کم کند. مطالعات نشان میدهد افرادچاق، باکم کردن حدود ۵ تا ۱۰ درصد وزن خود، خطر بیماری قلبی عروقی را به میزان ۲۰ درصد کاهش می دهند البته کاهش وزن و حفظ مطلوب آنکار سادهای نیست و نیازمند تحرک  بسیار موزون و ورزشی زیاد(تحرک) همراه با عرق کردن است. ولی کاهش وزن ممکن است. دکتر سوزان کای مان(متخصص تغذیه در کالیفرنیا) است می گوید کاهش وزن دراغلب موارد نیازمند تغییروعادات خوردن است که در دراز مدت بهبود چشم گیری را در ظاهرو احساس فرد باعث میشود .

شایددر گذشته بیش از امروز ورزش می کردید و حتی اگر زیاد فعالیت نداشتید، مسائلی چون صرف انرژی جوانی در باشگاه های ورزشی و فعالیت های جنسی مانع از اضافه وزن می شد.

امروزه با افزایش سن بیشتر اوقات افراد با نشستن پشت میز یا را تلويزيون سپری می شود و چون گذشته فرصست و زمان فعالیت وجود ندارد. . خاطر داشته باشید. حتی اگر کارتان نیاز به صرف انرژی زیاد ندارد و مثلا روزنامه وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می گردد.

اضافه وزن شیوه مبارزه با آن را بشناسید! ادامه در  نسخه دوم

همچنین ببینید

کلم

با کلم شیمی درمانی کنید..!!

با کلم شیمی درمانی کنید..!! هورمون استروژن یکی از عوامل شناخته شدهٔ محرل سرطان پستان” …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *