معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / اگه خسته و درمانده هستید این مطلب را بخوانید!
خستگی جسمی
خستگی جسمی

اگه خسته و درمانده هستید این مطلب را بخوانید!

اگه خسته و درمانده هستید این مطلب را بخوانید!

خستگی جسمی 

اغلب مردان به دلیل عدم آگاهی از کوفتگی و خستگی جسمی به گونه ای صحبت می کنند که گویی سرماخوردگی یا آنفولانزا است. با بروز کوفتگی عضلانی در بدن، حرکات وافکار صحیح از انسان سلب میشود و فرد درصدد یافتن علت برمی آید. ولی چرا به عامل اصلی در این زمینه توجه نمی شود؟ قابل توجه است که بدانید اغلب خود فرد عامل بروز خستگی است به ویژه زمانی که خوب نمی خوابد، کم ورزش می کند، مضطرب است و کمتر به سلامت تغذیه میاندیشد و یا اغلب درگیر کسب مراتب بالا در جامعه است. توجه داشته باشید که خستگی عامل بیرونی یا ویروس نیست که فرد را مبتلا کند. زمانی که ذخایر جسمی و فکری فرد در اثر کار زیاد، بازی و یا نگرانی بیش از حد کاهش مییابد طبیعی است که فرد توان اندیشیدن و صحیح و سریع کارکردن را از دست بدهد با حرکاتی بسیار ساده میتوان خستگی جسمی را برطرف نمود که در ادامه به آن ها اشاره میگردد.

خواب کافی در شب بسیار اهمیت دارد ولی اغلب افراد به ان بی توجه اند. بررسی های رسمی نشان میدهد که نیمی از افرادی که کمتر از حد لازم (هشت ساعت) میخوابند و در طول روز با کمبود انرژی مواجه می شوند.

به نظر دکتر توماس روث (رئیس بخش پزشکی اختلالات خواب بیمارستان هنری فورد دیت رویت) دلیل خستگی و کوفتگی اغلب آمریکایی ها کمبود خواب شبانه است. میزان خواب در غرب کاهش یافته است.

کاهش انرژی بین ساعات ۲ و4 بعداز ظهر قابل اغماض است اما اگر در ایام تعطیل در صورتی که فرد بیش از روزهای عادی بخوابد و یا سخت از خواب بیدار شود، نشانه خستگی جسمی و نیاز بیشتر فرد به خواب است.

به نظر دکتر اماف گراهام با استفاده از ابزار و تغییرات گوناگون در روش زندگی می توان با خستگی مفرط مبارزه نمود. در ادامه به توصیه متخصصین دراین زمینه اشاره می شود.

توجه به خواب کافی : نیاز افراد به خواب متفاوت است گرچه تصور براین است که خواب لازم در طول شب ۸ ساعت است. اگر شما با ۹ ساعت خواب شبانه و یا با میزان ۹ ساعت خواب شبانه دارای فعالیت روزمره عادی هستید، از نظر بیولوژیکی نیاز به تغییر مدت خواب ندارید. به عبارت دیگر کسی نمی تواند نیاز بدن به خواب را در خود تغییر دهد. دکتر روث این نظر را قبول ندارد که گفته میشود ۵ ساعت خواب در دهه سوم زندگی کافی است و اعتقاد دارد که نمی توان بدن را به کم خوابیدن عادت داد.

چه میزان خواب کافی است ؟ دکتر ریک رایسر (استادیار بخش خانواده دانشگاه سن سیناتی) توصیه می کند که به مدت خواب در ایام تعطیل توجه شود. زمانی که نیمه شب از کار فارغ می شوید و میخوابید و ۵ صبح با زنگ ساعت بیدار می شوید، ساعت طبیعی بدن در این محدوده تنظیم می گردد. آگاهی از میزان خواب مورد نیاز بدن، با فراغت از کار می توان آن را تأمین و در برنامه عادی زندگی گنجاند.

اگه خسته و درمانده هستید این مطلب را بخوانید! قسمت دوم

همچنین ببینید

تخم کاهو

تخم کاهو و خواص درمانی آن….

 تخم کاهو و خواص درمانی آن…. خواص تخم کاهو: تخم کاهو از نظر طب قدیم …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *