معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / اگه خسته و درمانده هستید این مطلب را بخوانید!
خستگی جسمی
خستگی جسمی

اگه خسته و درمانده هستید این مطلب را بخوانید!

اگه خسته و درمانده هستید این مطلب را بخوانید!

خستگی جسمی

افزایش زمان صرف غذ ا: در سنجش تأثیر رژیم غذایی تنها نوع غذا مهم نیست بلکه زمان صرف غذا هم اهمیت دارد. صبحانه بسیار مهم و نقش کلیدی دارد. زیرا زمانی صرف می شود که ذخایر غذایی در بدن به حداقل رسیده است. صبحانه مناسب شامل شیر بدون چربی یا ماست به عنوان پروتئین، نان ذرت یا گندم تست شده به عنوان هیدرات کربن است.

پرهیز از صرف غذایی پرحجم : پس از صرف غذای مفصل و پرحجم، فعالیت بدن محدود به گوارش غذا می شود. به همین دلیل افراد پس از صرف ناهار یا شام احساس سنگینی می کنند. در صورتی که بعد از صرف غذای سنگین احساس بی حالی کردید، در آینده غذا را کم حجم تر صرف کنید.

تعادل در مصرف نوشیدنی ها :گرچه نوشیدنی های کافئین دار چون قهوه و مانند آن باعث نشاط و احساس سبکی می گردد ولی مصرف بیش از حد آن ها نتیجه عکس دارد. دکترگراهام توصیه می کند جهت اجتناب از کوفتگی از نوشیدن الکل پرهیز شود ولی نوشیدن آب کافی بسیار مفید است و کم آبی بدن خستگی جسمی راباعث میشود متخصصین نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب را در روز توصیه می کنند. البته از نوشیدن آب زیاد در یک نوبت باید پرهیز کرد.

مصرف ویتامین ها : گرچه رژیم غذایی مناسب، انواع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند ولی مصرف مولتی ویتامین همراه با غذا مفید است. دکتر گراهام مصرف ویتامین را بیمه سلامتی بدن میداند.

در خستگی عصبی فرد احساس میکند مقاومت و استواری بدن را از دست داده است.افراد به ویژه مردان در این زمینه آسیب پذیرترند.

دکتر رایسر معتقد است، و رایج ترین دلایل خستگی در مردان ناشی از فشار روانی در زندگی روزمره است، از جمله کاهش درآمد، مشکلات ازدواج و یا فشارهای روانی مثبت چون پذیرش شغل و موقعیتی جدید. به نظر وی در جهان پرتنش عصر حاضر خستگی جسمی امری عادی است که آقایان هم از آن مصون نیستند. ولی نباید اجازه داد که استرس بر انسان غلبه کند. توصیه متخصصین دراین زمینه به شرح زیر است :

مبارزه با استرس : ورزش مؤثرترین راه کاهش بیماری های جسمی است که خستگی جسمی را باعث می شوند. دکترگراهام و سایر متخصصین، استفاده صحیح و اصولی از ورزش را بهترین شیوه رهایی و دوری از فشارهای روانی میدانند برای مثال در صورتی که ساعت ۲ بعدازظهر جلسه مهمی دارید، پیاده روی یا ورزش راس ساعت ۱۲ باعث آمادگی بسیار ذهن و جسم میگردد. متخصصین عقیده دارند. مصرف سه نوبت شیرینی درهفته باعث افزایش انرژی و کاهش اضطراب می گردد

اهمیت سرگرمی در زندگی : اگر کلیه فعالیت های روزانه محدود به خواب، خوراک و کار شود عجیب نیست که فرد احساس بی حوصلگی کند. دکتر رایسر وجود سرگرمی را در کنار کار توصیه می کند زیرا زندگی را از حالت یک نواختی نجات می دهد و فرد با انرژی و انگیزه بیشتری به انجام کارهای روزانه می پردازد.

تنفس عمیق : متخصصین دریافته اند که می توان با چند تنفس عمیق ذهن و جسم را از اضطراب و خستگی زیاد نجات داد. در واقع آنان معتقدند که یکی از دلایل اصلی خستگی، تنفس سطحی است که مانع از رسیدن اکسیژن کافی به بدن می شود.

اگه خسته و درمانده هستید این مطلب را بخوانید! قسمت چهارم

همچنین ببینید

کلم

با کلم شیمی درمانی کنید..!!

با کلم شیمی درمانی کنید..!! هورمون استروژن یکی از عوامل شناخته شدهٔ محرل سرطان پستان” …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *