معماری
خانه / بیماریهای مخصوص زنان / با انواع درد پستان آشنا شوید
انواع درد پستان
انواع درد پستان

با انواع درد پستان آشنا شوید

 با انواع درد پستان آشنا شوید

دردهای پستان را می توان به دو نوع تقسیم کرد:

۱- دردهای دورهای: این نوع دردها هر ماه درست قبل از پریود(قاعدگی) شدت می یابند.

۲- دردهای غیردوره ای: در این نوع دردها هیچ ارتباطی بین روزهای خاصی از ماه یا پریود (قاعدگی) وجود ندارد. اگر شما مطمئن نیستید که آیا دردهای شما از نوع دورهای است یا خیر، بهتر است به مدت سه ماه زمان بروز دردهای خود را در یک دفترچه یادداشت کنید. در این دفترچه شما می توانید زمان دقیق پریودهای خود و زمان بروز درد پستان را بنویسید. شما همچنین می توانید سایر جزئیات، مانند هرگونه تغییر در رژیم غذایی تان، وقایع ناراحت کننده و خیلی چیزهای دیگر را یادداشت کنید. بعد از مدتی شما می توانید با مراجعه به این دفترچه مشخص کنید که آیا دردهای پستان شما دوره ای می باشد و به زمان قاعدگی شما ارتباطی دارد یا خیر.

دردهای دوره ای پستان:

دردها و مشکلاتی که در روزهای خاصی از هر ماه ایجاد می شوند و بعد از مدتیخود به خود از بین میروند برای بسیاری از خانم ها عادی می باشد. شما ممکن است از مشکلاتی که برای پستان های تان ایجاد میشود بیشتر از سایر قسمتهای بدن تان آگاهی داشته باشید، زیرا معمولاً در حدود ۳ تا ۷ روز قبل از این که عادت ماهانه شروع شود، احساس خواهید کرد که پستان های شما سنگین، پرو ناراحت هستند و یا این که حساسیت آن ها افزایش یافته است. این مشکلات در خانم های بین سنین ۳۰ تا ۴۰ ساله بیشتر دیده میشود، اما ممکن است در خانم های مسن تر هم ایجاد شود. این دردها معمولا بعد از یائسگی از بین خواهند رفت. حاملگی و مصرف قرص های ضدبارداری تغییر زیادی در این دردها ایجاد نمیکنند و ممکن است به مدت چندین سال ادامه داشته باشند. شما ممکن است متوجه شوید که این دردها در هر ماه به یک شکلی نیستند، اما اکثر خانم ها این دردها را به صورت پری، سنگینی پستان هاکه با دست زدن به آنها حساسیت و درد ایجاد میشود  توصیف میکنند، معمولاً در قسمت نیمه ی خارجی پستان ها این وضعیت اتفاق می افتد. بعضی از حرکات بدن می تواند باعث افزایش درد شود، مثلاً وقتی شما در زندگی روزمره تان مجبور هستید با دست هایتان زیاد کار کنید و یا این که اشیایی را بلند کنید، این حالت اهمیت خواهد داشت.

درد پستان هنگام بلوغ

اگر هنگام بلوغ دچار درد پستان شدید، برای درمان آن برگهای سبز و تازه ی گردو را بکوبید و روی آن ضماد کنید.

  •  شبها روغن بنفشه و روغن زرده ی تخم مرغ را مخلوط کنید و خوب روی ورم بمالید و صبح با آب گرم مالش دهید.
  •  مقداری موم را در مقداری روغن زیتون حل کنیدو مقداری زھره ی گاو را با آن مخلوط    و بر سر پستان ضماد کنید

    ورم پستان هنگام بلوغ

  • اگر هنگام بلوغ دچار ورم پستان شدید، باقلا را نرم بکوبید و با سکنجبین مخلوط و به صورت خمیر روی آن ضماد کنید.

    درد پستان از ماندن شیر

  • اگر در دوران شیرده ی به علت ماندن شیر در پستان دچار درد شده اید، روزی ۵ مرتبه پستان را با آب گرم بشویید. بعد مویز، کلم و چغندر را مخلوط کرده، بپزید، سپس با هم بکوبید و به صورت خمیری نیم گرم روی آن ضماد کنید.

    درد پستان در دوران شیردهی

  • اگر در دوران شیرد هی دچار درد پستان شده اید برای تسکین و درمان، برگ جعفری تازه را بکوبید و به مدت نیم ساعت روی پستان قرار دهید، بعد با آب گرم بشویید و روزی سه مرتبه تکرار کنید.

    دمل پستان

  • اگر پستان دچار ذمل ياکورک شده است برای درمان آن لیمو یا شربت آبلیمو، روزی چند مرتبه مصرف کنید و اسفرزه ی خیس شده را بکوبید و با برگهای تازه و کوبیده شده ی خرفه مخلوط و بر آن ضماد کنید و روزی سه مرتبه عوض نمایید.

    آبسه  پستان

  • اگر پستان آبسه کرده است برای رفع آن، مقداری هویج را ریز رنده کنید و در تنظیف بپیچید و روی آن بگذارید و این عمل را روزی سه مرتبه تکرار کنید.
  •  بابونه ی شیرازی را نرم بسایید، بعد با کمی آب   بادیان سرشته و بر ان ضماد کنید ، روزی سه مرتبه آن را عوض کنید را عوض کنید.

    آماس گرم پستان

  • برای درمان پستانی که آماس گرم کرده باشد، باید برگهای تازه ی تاجریزی را بکوبید و با کمی روغن گل سرخ مخلوط و روی آن ضماد کنید. به مدت ۳ روز تکرار کنید و پس از ۳ روز هرصبح، ظهر و شب چند مرتبه پارچه ای را در آب سرد روغن بنفشه روی آن بمالید.
  •  آرد باقلاو کره ی گاو را باکمی سکنجبین   مخلوط و بر آن ضماد کنید. هر صبح و شب با آب سرد بشویید و مجدد تکرار کنید.
  •  مقداری سرکه و مقداری آب گرم را در مثانه یگاو یا گوسفند بریزید و روی ورم بگذارید.

همچنین ببینید

مشکلات بارداری

مشکلات شایع دوران آبستنی (قسمت چهارم)

مشکلات شایع دوران آبستنی (قسمت  چهارم) ۱۷- دفع مختصر ادرار و تر کردن لباس زیر: …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *