معماری
خانه / دمنوش های گیاهی شفابخش / با دمنوش های گیاهی خواب آور آشنا شوید
با دمنوش های گیاهی خواب آور آشنا شوید
با دمنوش های گیاهی خواب آور آشنا شوید

با دمنوش های گیاهی خواب آور آشنا شوید

با دمنوش های گیاهی خواب آور آشنا شوید

دمنوش گیاهی خواب آور

بنفشه را مانند چای دم کنید، خواب آور است. ۵۰ قطره از عصارهٔ گل ساعتی برای درمان بی خوابی و اضطراب مفید است.

قبل از خواب یک فنجان از جوشانده پوست و برگ و گل بیدمشک میل کنند موجب رفع بی خوابی است. 

جین سینگ برای بی خوابی مفید است.

 اشخاصی که دچار بی خوابی هستند می توانند قبل از خواب کاهو میل نمایند.

برای این که افراد مسن خوابشان زیاد شود سیب ترش را که دارای مقدر زیادی میتامین (C و A) می باشد، رنده کرده و بعد از آنکه کمی بر آن نمک پاشیده و میل کنند.

خوردن خرفه به صورت خام یا پخته، برای رفع بی خوابی نافع است.

خوردن ریحان به صورت خام و یا به صورت دم کرده، ۲۰ تا ۵۰ گرم از آن در یک لیتر آب برای رفع بی خوابی اثر شفابخش دارد.

خوردن کلم اثر خواب آور دارد

بنا بر نظر پزشکان اسلامی، گل بنفشه در معالجه و رفع بی خوابی مفید أست. می توان ۱۵ تا ۳۰ گرم گل بنفشه خشک را در یک لیتر آب دم کرده، در هر شبانه روز چند مرتبه و هر دفعه یک استکان از این دم کرده را بیمار بنوشد.

خوردن سیب بی خوابی را رفع نموده، خواب آرام ایجاد می کند(مخصوصا سیب که با مقداری کره پخته باشد).

 پرتقال خواب آور است قلب و مرکز مغزی را آرام می کند

 گل همیشه بهار را به عنوان ماده رفع بی خوابی به کار می برند. یک عدد گل همیشه بهار را با یک فنجان آب جوش دم کرده و روزانه دو تا سه فنجان از آن را میل کنند.

خوردن ماست و موسیر و نیز پورهٔ سیب زمینی پخته همراه با ماست و گلپر خوابآور است.

مصرف دمنوش گیاه به لیمو نیم ساعت قبل از خواب مفید و خواب آوراست.

مصرف یک فنجان عرق تارونه، یا بهار نارنج مسکن و خواب آور است.

همچنین ببینید

سرکه انگبین

با طرز تهیه سرکه انگبین در طب سنتی آشنا شوید…

با طرز تهیه سرکه انگبین در طب سنتی آشنا شوید… سرکه انگبین انگبین مواد شیرینی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *