معماری
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / با منابع عمده ویتامین E در طب سنتی آشنا شوید
ویتامین E
ویتامین E

با منابع عمده ویتامین E در طب سنتی آشنا شوید

با منابع عمده ویتامین E در طب سنتی آشنا شوید

ویتامین E از ضداکسیدکننده های نیرومند است و به عنوان حامی قلب و شریانها مورد توجه است.

بررسیها نشان می دهد اشخاصی که در خون آنها بیشترین مقدار ویتامین E وجود دارد خیلی کم احتمال دارد به بینظمی ضربان قلب و آنژین قلبی و حمله های قلبی مبتلا شوند.

ویتامین E از ترکیبات شیمیائی و ویتامین های محلول در چربی است. ولذا میتواند مولکولهای چربی بدن را از اکسیده شدن حفظ و حمایت کند.

مثلاً ویتامین E با عکس العملهای زنجیرهای رادیکال های آزاد اکسیژن که ممکن است به سلولها آسیب برسانند مقابله می کند.

دکتر جومای کورد” کارشناس ضداکسیدکننده ها در دانشگاه کلورادو میگوید که ویتامین E به منزلهٔ یا مأمور آتش نشانی در سطح غشاء سلولی عمل کرده و از ایجاد خرابکاری به سلول جلوگیری می کند، ویتامین E در چربی LDL کلسترول حضور دارد و بنابراین می تواند چربی LDL را از اکسیده شدن و مسموم شدن حفظ کند و به این ترتیب ازانسداد رگهای خونی و وارد شدن آسیب به شریانها جلوگیری کند.

منابع عمده ویتامین E

روغنهای گیاهی، مغز بادام، دانه سویا و دانه آفتاب گردان.

10منبع غذایی ویتامینE

۱. تخمه / روغن آفتابگردان

هم تخمه و هم روغن آفتابگردان منابع خوبی از ویتامین ای هستند. پس دفعه‌ی بعدی که به سراغ ماهی‌تابه تان رفتید، یادتان باشد که روغن آفتابگردان را فراموش نکنید.

۲. آجیل

تقریبا تمام آجیل‌ها، مخصوصا بادام سرشار از ویتامین ای هستند. اگر می خواهید مصرف ویتامین ای را افزایش دهید، گهگاه یک مشت بادام، فندق یا بادام زمینی میل کنید.

۳. اسفناج

غذاهایی وجود دارند که می توانند در زمینه‌ی فواید سلامتی که دارند با هر چیز دیگری رقابت کنند. اسفناج جدای از اینکه منبع ویتامین ای است، مخزنی سرشار از مواد مغذی حیاتی نیز هست. بالاتر از این، شما می توانید اسفناج را در محدوده‌ی وسیعی از خوردنی ها از سالاد گرفته تا انواع ساندویچ مصرف نمایید.

مطلب مرتبط: ۵ راه برای اینکه مژه‌هایی به بلندای روز داشته باشید
۴. کلم بروکلی

یک ماده‌ی غذایی مغذی دیگر بروکلی است که پر از فواید مختلف است. می توانید آنرا همانطور تر و تازه و خام و یا بصورت بخارپز میل کنید. اما اگر واقعا مراقب سلامتی‌تان هستید به هر شکلی که می توانید کلم برکلی را از دست ندهید.

۵. برگ شلغم

فقط خود شلغم خوردنی نیست، بلکه برگش نیز قابل استفاده کردن است. فرای از خوردنی بودن، برگ شغلم یک منبع خوب ویتامین ای است. اشتباه نگفته ایم اگر بگوییم که برگ شلغم از خود شلغم با تمام ویتامین‌ها و کلسیمی که دارد، مغذی تر است!

۶. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تازه، سس گوجه، رب گوجه و فهرستی بزرگ از محصولات بر پایه گوجه فرنگی پیش پای ماست. اگر علاوه بر سلامتی به دنبال خوشمزگی و تنوع هم هستید، نیازی نیست ادامه‌ی این متن را بخوانید! گوجه فرنگی پدر تمام گیاهان و سرشار از ویتامین ای است.

۷. برگ خردل

اگر بدنبال ویتامین ای هستید، سبز رنگی است که باید بدنبالش بگردید! برگ خردل هم منبع خوبی از این ویتامین است، اگر می خواهید بیشتر از آن بهره ببرید، یادتان باشد که آنرا کاملا تازه و خام یا اینکه بصورت نیم پز بخورید.

مطلب مرتبط: یک تخم‌مرغ، چقدر پروتئین دارد؟
۸. کره بادام زمینی

منتظر چه هستید؟ یک شیشه کره بادام زمینی بخرید و در آن شیرجه بزنید! یک قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی چیزی حدود ۱.۲۵ میلی گرم ویتامین ای دارد.

۹. فلفل دلمه

بهترین نوع این فلفل که پر از ویتامین ای است، انواع قرمز آن است. جدای از ویتامین ای، این فلفل‌ها سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان‌های دیگری نیز هستند.

۱۰. غلات صبحانه یا کورن فلکس

بین برندهای مختلف غلات صبحانه، ویتامین‌های آنها نیز متفاوت است. از اینرو پیش از خرید به جدول ارزش غذایی آنها توجه کنید. کورن فلکس یک انتخاب عالی برای صبحانه‌ی شماست. این محصولات جدای از دوز مناسب ویتامین ای، تمام مواد غذایی و معدنی مورد نیاز بدنتان را فراهم می‌کنند.

همچنین ببینید

شلغم

شلغم اشتها را باز میکند!!

شلغم اشتها را باز میکند!! شلغم شلغم دارای ویتامین A-B-Cوعناصری مانند فسفر، کلسیم، گوگرد، منیزیوم و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *