معماری
خانه / بیماریهای پوست و مو و ناخن / با ویتامین های جزعی بدن آشنا شوید
با ویتامین های جزعی بدن آشنا شوید
با ویتامین های جزعی بدن آشنا شوید

با ویتامین های جزعی بدن آشنا شوید

با ویتامین های جزعی بدن آشنا شوید

کوہالت

جزی از ویتامین B۱۲ است که در موارد کم خونی های مهلک مؤثر است. چند سال پیش حیواناتی که در زمینهای که از نظر کوبالت فقیر بودند می چریدند از کم خونی مریض شده و میمردند.

در غذاهای دریای (جلبک دریای)، جگر، سبزیجات، زرده تخم مرغ، قارچ، عدس، گندم سیاه و هویج به وفور یافت می شود.

 سیلیس

این ماده، طبق گفته متخصصین، به پوست و موها زیبای و شادابی میبخشد. این ماده برای کار طبیعی غدد فوق کلیه و سلامتی بافت هم بندی لازم و ضروری است.

تمام غذاهای که از گندم سیاه ساخته میشوند حاوی سیلیس هستند ولی در منابع دیگر نظیر مارچوبه، هویج، کرفس، فلفل سبز، کاهو، جعفری، سیب زمینی، تخم مرغ، توت فرنگی، حبوبات، قارچ، جگر و عدس نیز یافت می شود.

روی

این ماده در اعمال بدن نقش بسیار مهمی دارد و نشانه های ناشی از کمبود آن در انسان بسیار گزارش شده است. در اشخاصی که به سوختگی شدید مبتلا بودند، با مصرف این ماده در رژیم غذائی بهبودی سریع دیدهشده است.

کلسترول خون با مصرف روی کاهش مییابد.

در کشورهائی مثل مصر و ایران که رژیم غذائی مردم در برخی مناطق از نظر مقدار روی فقیر است اختلالات رشد، بلوغ جنسی و تغییرات مو، پوست و ناخن گزارش شده است.

حلزون صدف دار، خشکبار، گندم کامل، سبزیجات و میوه های تازه، تخم مرغ، جگر، مخمر آبجو، گوشت بدون چربی و هویج خام از منابع غنی روی به شمار می آیند.

همچنین ببینید

سرطان چیست؟

سرطان چیست؟ قسمت اول

سرطان چیست؟ واژه لاتین « Cancer»، به معنی «خرچنگ» است که در فارسی به آن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *