معماری
خانه / دسته‌بندی نشده / برای مقابله با اضطراب چه کنیم؟!؟!
اضطراب
اضطراب

برای مقابله با اضطراب چه کنیم؟!؟!

برای مقابله با اضطراب چه کنیم؟!؟!

اضطراب

برای مقابله با این اختلال از روش های مرکب روان درمانی و خانواده درمانی استفاده می شود که در زیر به آنها اشاره می شود.

۱- روانکاوی و آشکار ساختن تعارض های ناخودآگاه و توانمندی ها و محدودیت های فرد مضطرب. ۲- گفتوگو با بیمار و گوش دادن به سخنان دل او و یافتن ریشه های اختلال. ۳- تغییر محیط و کاهش عوامل استرس زا اعم از محیطی و غیرمحیطی، ۴- دارو درمانی، یعنی استفاده از «بنزو دیازپین ها، ایمی پرامین، پراپرانولی»، زیر نظرپزشک متخصص و یا استفاده از گیاهان دارویی همراه با مصرف مرتب نوشابه کومبوچا. ۵- تقویت اعتماد به نفس و اصلاح پندارهای نادرست درباره خود. ۶- وارد شدن در اجتماع و پرهیز از تنهایی، به خصوصں معاشرت بااقوام و محارم، ۷- شناسایی موقعیت های اضطراب زا و پرهیز از آنها. ۸- مناسب سازی روابط بین اعضای خانواده با یکدیگر با توجه به مطالب گفته شده حتماً خواهید پرسید که چگونه با اضطراب خودم رویارو شوم و آن را کاهش بدهم؟ برای پاسخ، به این پرسش تمرین های زیر را به ترتیب مراحل به دقت انجام دهید.

تمرین کاهش اضطراب و آرام سازی عضلانی

۱- ساکت و آرام روی یک صندلی بنشینید. ۲- چشمهای خود را ببندید. ۳- به آرامی عضلات خود را از نوک انگشتان پا تا گردن و سر شل کنید. ۴- پس از این که همه عضلات بدنتان را شل کردید، تجسم کنید که در یک مکان آرام و راحت قرار دارید (برای مثال در یک دشت با صفا، باغ سبز و یا ساحل دریا). خود را در هر موقعیتی که در نظر گرفته اید در حال آرامش نگاه دارید انگار که هیچ مشکلی ندارید. ۵ تا آنجایی که ممکن است به تجسم این حالت آرامش ادامه دهید. ۶- در صورت امکان حداقل روزی یک بار به مدت ۱۰ دقیقه این تمرین را تکرار کنید.

همچنین ببینید

پوسته های تبخال

با پوسته های تبخال خداحافظی کنید..!

با پوسته های تبخال خداحافظی کنید..! پوسته های تبخال  با پوسته های تبخال مانند یکی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *